اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به میزبانی دانشگاه بیرجند

دوازدهمین همایش سالانه انجمن مطالعات برنامه درسی ایران برگزار می‌شود

دبیر علمی همایش انجمن مطالعات برنامه درسی دانشگاه بیرجند از برگزاری دوازدهمین همایش سالانه انجمن مطالعات برنامه درسی ایران در دانشگاه بیرجند در 14 و 15 اسفندماه سال جاری خبر داد.

دوازدهمین همایش سالانه انجمن مطالعات برنامه درسی ایران برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، محسن آیتی پیش از ظهر امروز در مراسم تجلیل از پژوهشگران و معلمان پژوهنده برگزیده آموزش و پرورش خراسان جنوبی اظهار داشت: سربلندی و توسعه ایران اسلامی آرزوی ملت و در دستان مردمان توانا و متعهد این دیار است.

وی از برگزاری دوازدهمین همایش سالانه انجمن مطالعات برنامه درسی ایران در دانشگاه بیرجند خبر داد.

دبیر علمی همایش انجمن مطالعات برنامه درسی دانشگاه بیرجند اذعان داشت: جامعه علمی با توجه به شرایط حساس کشور خود را ملزم دانسته واکنشی مناسب نسبت به تغییرات و تحولات پیش آمده نشان دهد و به بررسی علمی و همه جانبه آن بپردازد.

آیتی ادامه داد: در این راستا دانشگاه بیرجند با همکاری انجمن مطالعات برنامه درسی ایران درصدد برگزاری همایش ملی "تغییر  برنامه درسی دوره‏‌های تحصیلی آموزش و پرورش" برآمده است.

وی با بیان این‌که این همایش در 14 و 15 اسفندماه سال جاری برگزار می‌شود، افزود: هدف اصلی این همایش بررسی علمی و تخصصی تغییرات برنامه‌های درسی دوره‌های تحصیلی آموزش و پرورش است.

عضو هیئت علمی دانشگاه بیرجند طرح، ارائه و بحث پیرامون آخرین نظریات، الگوها و مباحث علمی پیرامون تغییر در برنامه‌های درسی و ارزیابی تغییرات اعمال شده در برنامه‌های درسی دوره‌های تحصیلی آموزش و پرورش کشور را از جمله اهداف این همایش برشمرد.

آیتی گفت: ایجاد فرصت تعامل و ارتقاء سطح علمی و دانش متخصصان حوزه مطالعات برنامه درسی، ایجاد فرصت برای طرح و بررسی نتایج تحقیقات انجام شده میدانی در حوزه مطالعات برنامه درسی در کشور با محور تغییرات برنامه‌های درسی از دیگر اهداف این همایش است.

وی گفت: خانواده بزرگ تعلیم و تربیت همواره دغدغه بهبود، اصلاح و حتی تغییر بنیادین را در ساختار نظام آموزش داشته است.

دبیر علمی همایش انجمن مطالعات برنامه درسی دانشگاه بیرجند معرفی، تحلیل و نقد نظریه‏‌ها و الگوهای تغییر در برنامه‏‌های درسی، سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، ارزیابی تغییرات برنامه‏‌های درسی در دوره‏‌های مختلف تحصیلی و پیامدهای آن و فرهنگ و تغییر در برنامه‏‌های درسی را از جمله محورهای این همایش عنوان کرد.

آیتی اضافه کرد: روش‌شناسی تغییر در برنامه‏‌های درسی، خلاقیت، نوآوری و تغییر در برنامه‏‌های درسی، جنبه‌های زیبایی شناسانه تغییر برنامه‌های درسی و تحولات فناوری اطلاعات و ارتباطات و تغییر در برنامه‏‌های درسی و غیره از دیگر محورهای این همایش است.

وی یادآور شد: سابقه برگزاری همایش سالانه انجمن مطالعات برنامه درسی ایران نشان می‌دهد با یک همایش تخصصی روبه رو هستیم.

دبیر علمی همایش انجمن مطالعات برنامه درسی دانشگاه بیرجند با بیان این‌که برگزاری این همایش در استان بسیار حائز اهمیت است، تصریح کرد: مشارکت علمی خانواده استان اعم از دانشگاهیان و فرهنگیان در این همایش بسیار مهم‌تر تلقی می‌شود.

آیتی اظهار کرد: بنابراین از تمامی اندیشمندان، اساتید، پژوهشگران، متخصصان و دانشجویان گرامی دعوت می‏‌شود برای ارائه یافته‏‌های پژوهشی و طرح نظرات و ایده‏‌های مرتبط با موضوع در قالب ارائه مقالات علمی در هر چه بهتر و قوی‌تر برگزار شدن این همایش مساعدت کنند.

لازم به ذکر است شرکت کنندگان می‌توانند مقالات علمی خود را تا 20 دی‌ماه سال جاری به دانشگاه بیرجند، دانشکده علوم تربیتی و روان‌شناسی، تلفکس: 2227411-0561، صندوق پستی: 615/97175، رایانامه: icsaconference@birjand.ac.ir ، وبگاه: www.birjand.ac.ir/conferences ارسال کنند.

انتهای پیام/69017/ش‌40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول