اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در هفته پژوهش صورت می‌گیرد

برگزاری همایش طرح‌های برتر تحقیقاتی در دانشگاه پزشکی بیرجند

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی بیرجند از برگزاری همایش طرح‌های برتر تحقیقاتی در دانشگاه علوم پزشکی بیرجند طی هفته پژوهش خبر داد.

برگزاری همایش طرح‌های برتر تحقیقاتی در دانشگاه پزشکی بیرجند

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، اصغر زربان پیش از ظهر امروز در نشست خبری برنامه‌های هفته پژوهش اظهار داشت: دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با ایجاد مرکز رشد سلامت در راستای توسعه پژوهش در دانشگاه قدم برداشته است.

وی با بیان این‌که دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در این زمینه رشد خوبی داشته است، افزود: اما هنوز با ایده‌آل‌های پژوهش فاصله داریم.

تقدیر از 24 پژوهشگر برتر در هفته پژوهش

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی بیرجند کاربردی شدن پژوهش‌ها و تبدیل پژوهش به فناوری را جزئی از مسیر رسیدن به ایده‌آل‌ها عنوان کرد و گفت: تلاش ما بر این است تا در این مسیر گام برداریم.

زربان با اشاره به برنامه‌های هفته پژوهش در دانشگاه علوم پزشکی بیرجند، تصریح کرد: این برنامه‌ها در راستای فرهنگ سازی پژوهش در جامعه اجرا می‌شود.

وی با بیان این‌که تقدیر از پژوهشگران نمونه یکی از برنامه‌های این هفته است، اذعان داشت: در این هفته از  14 نفر از اعضای هیئت علمی، پنج نفر از کارکنان و پنج نفر از دانشجویان برتر در زمینه تحقیقات تقدیر به عمل می‌آید.

برگزاری دو تور تحقیقاتی در هفته پژوهش

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی بیرجند اضافه کرد: این افراد بر اساس طرح‌های تحقیقاتی و شرکت در همایش‌های مختلف مشخص می‌شوند.

زربان متذکر شد: همچنین در این هفته دو تور تحقیقاتی در این هفته برگزار می‌شود که در این تورها بیش از 100 دانشجو از مراکز مختلف درمانی و تحقیقاتی بازدید می‌کنند.

وی برگزاری سمینار بازآموزی و همایش طرح‌های برتر تحقیقاتی را از جمله برنامه‌های دیگر این هفته برشمرد و گفت: در این همایش طرح‌های تحقیقاتی دانشجویان ارائه می‌شود.

تخصیص 45 درصد اعتبارات تحقیقات در سال جاری

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان این‌که بودجه سال گذشته تحقیقات و پژوهش دانشگاه 360 میلیون تومان بوده است، یادآور شد: این بودجه در سال 92 به 302 میلیون تومان کاهش پیدا کرده است.

زربان از اختصاص حدود 45 درصد اعتبارات تحقیقات از ابتدای سال تاکنون خبر داد و افزود: تاکنون کمتر از 100میلیون تومان از این اعتبارات اختصاص پیدا کرده است.

وی با بیان این‌که هم‌اکنون از نظر محیط‌های پژوهش در وضعیت خوبی قرار داریم، ادامه داد: در حال حاضر یک آزمایشگاه تحقیقات و یک مرکز طب تجربی در خراسان جنوبی وجود دارد.

ساخت پژوهشکده دکتر ناصح به دلیل کمبود اعتبار متوقف شد

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی بیرجند همچنین به ساخت پژوهشکده دکتر ناصح در بیرجند اشاره کرد و گفت: زمین این پژوهشکده مشخص شده است اما به دلیل کمبود اعتبارات هنوز عملیات ساخت آن آغاز  نشده است.

زربان خاطر نشان کرد: این پژوهشکده یک پروژه بزرگ و اثر بخش در زمینه رشد تحقیقات است.

انتهای پیام/69022/ذ30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول