اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار آبیک خواستار شد

مشارکت خیران و مردم در امور آموزش و پرورش آبیک

فرماندار آبیک خواستار مشارکت دادن خیران و مردم در کمک به امور مهم آموزش و پرورش این شهرستان شد.

مشارکت خیران و مردم در امور آموزش و پرورش آبیک

به گزارش خبرگزاری فارس از آبیک، عبدالحسین داداشی صبح امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان آبیک که در سالن اجتماعات اداره آموزش و پرورش برگزار شد، اظهار داشت: با مشارکت دادن مردم و خیران در کمک به آموزش و پرورش آبیک، می‌توان در راستای رفع مشکلات این اداره فرهنگی گام‌های مؤثری برداشت.

وی افزود: گرچه بودجه و اعتبار در امور آموزش و پرورش حرفی برای گفتن دارد ولی همیشه بودجه راهگشا نیست چراکه با مشارکت و همکاری مردم و خیران، ایجاد امید و امیدواری و از همه مهم‌تر تغییر نگرش و تفکر مدیریتی، می‌توان در مسیر پیشبرد اهداف آموزش و پرورش حرکت کرد.

فرماندار آبیک با اشاره به عدم جابه‌جایی مسئولان شهرستان آبیک در آینده نزدیک تصریح کرد: استاندار قزوین نیز بر این موضوع تأکید داشته‌اند بنابراین مسئولان نباید به این موضوع دامن بزنند بلکه باید تا روزی که در سمت خود هستند، به مردم خدمت کنند تا خلل و شائبه‌ای در کارها ایجاد نکند.

داداشی خاطرنشان کرد: شهرستان آبیک این قابلیت و ظرفیت را دارد که در زمینه‌های مختلف آموزشی و پرورشی پایلوت استانی و حتی کشوری نیز باشد که این موضوع به مسئولان اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین بیان شده است.

وی با بیان اینکه برای رفع مشکلات آموزشی شهر خاکعلی جلسه رفع مشکلات برگزار شده است، اضافه کرد: با مشارکت بخشداری بخش بشاریات، دهیاران و مسئولان آموزش و پرورش شهرستان آبیک مساعدت‌های لازم در خصوص رفع مشکلات آموزشی و پرورشی این بخش انجام می‌شود.

فرماندار آبیک بر تعیین میزان صدور پروانه و پرداخت عوارض پنج درصد از سوی شهرداری شهر آبیک تأکید کرد و گفت: مسئولان آموزش و پرورش شهرستان آبیک باید با بررسی میزان پرداخت عوارض شهرداری بتوانند با بودجه این منبع امور آموزشی و پرورشی را به پیش ببرند.

داداشی با اشاره به برگزاری جشنواره خیران مدرسه‌ساز در شهرستان آبیک در اسفند ماه بیان کرد: در نظر داریم که دانش‌آموزان و اولیای آنان را نیز در این امر خیر مشارکت دهیم که برای تحقق این امر، قلک‌هایی برای دانش‌آموزان تهیه شده و به مدارس ارسال می‌شود.

این مسئول اذعان کرد: با توجه به شرایط عمومی کشور و وضعیت بودجه، در جشنواره خیران مدرسه‌ساز باید در دو زمینه نرم‌افزاری و سخت‌افزاری برنامه‌ریزی کرد تا با تعیین دقیق اولویت‌ها بتوان به نتایج مطلوبی دست یافت؛ گرچه برنامه‌ریزی برای درازمدت نیز ضروری است.

فرماندار آبیک در خصوص اختصاص زمین باری احداث مدرسه در مسکن مهر (شهرک بعثت) شهر آبیک افزود: مطلوب است شهرداری آبیک به صورت کارشناسی شده، گزارشی از وضعیت زمین‌های مسکن مهر ارائه دهد تا بتوان زمینی برای احداث مدرسه در سال‌های آینده در نظر گرفت.

داداشی ادامه داد: مسئولان آموزش و پرورش باید دانش‌آموزان را به سمت مدارس غیرانتفاعی سوق دهند تا بتوان در کاهش بار از دولت و رفع مشکلات آموزش و پرورش گام برداشت.

وی اضافه کرد: دیوار رقابت بین دولت و مدارس غیرانتفاعی باید از میان برداشته شود چراکه 50 درصد موضوع مربوط به بودجه است و مابقی مربوط به فرهنگ‌سازی در زمینه هدایت دانش‌آموزان به این مدارس است.

انتهای پیام/77006/ی30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول