اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره آموزش و پرورش ناحیه یک ارومیه:

تقویت روحیه پژوهشگری در دانش‌آموزان وظیفه آموزش و پرورش است

رئیس اداره آموزش و پرورش ناحیه یک ارومیه گفت: تقویت روحیه پژوهشگری در دانش‌آموزان وظیفه آموزش و پرورش است.

تقویت روحیه پژوهشگری در دانش‌آموزان وظیفه آموزش و پرورش است

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، ظهر امروز جواد جنگی در همایش منطقه‌ای مقاله‌نویسی که در سالن کنفرانس مدیریت آموزش و پرورش ناحیه یک ارومیه برگزار شد، اظهار داشت: تحقیق برتری علم و دانش را آشکار می‌سازد و آنچه دانایی و بینش موفق را ماندگار می‌کند، تحقیق و پژوهش است.

وی با بیان اینکه تحقیق و پژوهش زاینده و سازنده علم و دانش است، افزود: علم و دانش در تمام عصرها ملازم با توانایی بوده است که زمینه پیشرفت ملتی را فراهم می‌کند.

جنگی تصریح کرد: تحقیق و پژوهش در تمام عرصه‌ها برای صاحبان فکر و اندیشه و برای معلمان واژه شناخته شده‌ای است و گسترش فرهنگ تحقیقات می‌تواند آینده پژوهشگری روشنی برای یک ملت را ترسیم کند.

وی خاطرنشان کرد: باید بکوشیم بستری در راستای مطالعه همه جانبه و هم سو با قوانین مشتمل بر باورها و قانون‌ها پدید بیاوریم.

جنگی اظهار داشت: توسعه هر جامعه منوط به علم و دانش است، توسعه هر جامعه‌ای براساس شاخص‌های تحقیق و پژوهش و فناوری معرفی می‌شود.

وی با بیان اینکه پژوهش و تحقیق در جامعه بزرگترین و مهمترین عامل برای رشد فکری انسان‌ها است، گفت: فرایند تحقیق در آموزش و پرورش کمرنگ شده است اما محدود کردن پژوهش در دانشگاه‌ها هم توسعه را متوقف می‌کند و ظلم بزرگی بر پیکره علم وارد می‌نماید.

جنگی افزود: نهادینه‌سازی و توسعه پژوهش در هر کشوری در گروی گسترش فعالیت‌های تربیتی در آموزش و پرورش است دانش آموزان امروز پژوهشگران فردا هستند که می‌توانند با همت بالای خود مرزهای دانش را گسترش دهند.

وی گفت: معلم مهمترین و اساسی‌ترین نقش را در گسترش روحیه پژوهشگری می‌تواند ایجاد کند، معلم قابل مقایسه با فرد دیگری نیست، معلم به عنوان محقق و پژوهشگر باید امور پژوهش را طی کند تا بتواند ذهن دانش‌آموزان را در زمینه پژوهش و تحقیق پرورش دهد.

جنگی خاطرنشان کرد: دانایی و خلاقیت از محورهای شاخص و شریف یک کشور و ملت است، اگر امروز در محافل بین‌المللی و سیاسی حرفی برای گفتن داریم و اگر امروز پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران در عرصه‌های مختلف به اهتزاز در می‌آید به خاطر همت بالای معلمان و پژوهشگران جامعه است.

وی افزود: هدف از همایش اعتلا و ارتقای اندیشه پژوهشگران، تقویت خودباوری معلمان، ایجاد نگرش مثبت در زمینه پژوهش ، ایجاد روحیه پژوهشگری و تحقیق دانش‌آموزان و معلمان و ایجاد نگرش مثبت در مدیریت است.

انتهای پیام/61007/ت30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول