اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی مطرح کرد

افزایش 30 درصدی بودجه آموزش و پرورش در سال 93

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: بودجه آموزش و پرورش برای سال آینده به میزان 30 الی 32 درصد افزایش یافته است.

افزایش 30 درصدی بودجه آموزش و پرورش در سال 93

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش خراسان‌شمالی، قاسم جعفری در دهمین نشست شورای آموزش و پرورش شهرستان که در محل فرمانداری بجنورد برگزار شد، با اشاره به اینکه سند تحول بنیادین از سندهای مهمی است که وزارت آموزش و پرورش آن را دنبال می‌کند، اظهار کرد: وزیر آموزش و پرورش در جهت توجه بیشتر به این سند ابلاغیه‌ای را صادر کرده است که نشان اهتمام در این راستا است.

نماینده مردم بجنورد، مانه و سملقان گرمه، جاجرم، راز و جرگلان در مجلس شورای اسلامی، سند بنیادین آموزش و پرورش را دارای 6 زیر سند مهم از جمله رتبه بندی معلمان، غنی سازی متون و محتوا و هوشمند سازی مدارس عنوان کرد.

وی با بیان اینکه نبود کارگاه‌های مناسب، نبود اعتبار جهت هوشمند سازی مدارس، توجه به مدارس شبانه روزی از دغدغه‌های آموزشی استان است افزود: تنها در بخش هوشمند سازی سطحی مدارس استان خراسان شمالی نیازمند بیش از 70 میلیارد ریال است.

فرماندار شهرستان بجنورد نیز در این نشست گفت: آموزش و پرورش متعلق به یک ارگان خاص نیست و لازم است تمام دستگاه‌های اجرایی و عضو در جهت پشتیبانی این نهاد اقدام کنند.

محمود ثمینی با اشاره به جایگاه آموزش و پرورش اظهار کرد: معلمان مهم‌ترین قشری هستند که در جهت اعتلای علم و فرهنگ نقش آفرینی می‌کنند.

رئیس شورای آموزش و پرورش شهرستان بجنورد ضمن تاکید بر وحدت حوزه و دانشگاه یادآور شد: شهید آیت‌الله مفتح با نثار خون خود وحدت حوزه و دانشگاه را تحکیم بخشید.

نماینده امام جمعه بجنورد نیز در این نشست گفت: خدمت به مردم نعمتی است از سوی خداوند که آن را باید غنیمت شمرده و در جهت رضای الهی در این راه گام برداریم.

حجت‌الاسلام عابدینی با بیان اینکه مشکلات آموزش و پرورش تأثیر گذار در تعلیم و تربیت دانش‌آموزان است تصریح کرد: باید برای حل مشکلات عرصه آموزش و پرورش تلاش کنیم.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان بجنورد نیز در ادامه این نشست با اشاره به  پیگیری مسائل آموزش و پرورش در این شورا گفت: شورای آموزش و پرورش بجنورد سال گذشته توانست مقام نخست را در سطح استان کسب کند.

جمشید عین‌بیگی اظهار کرد: با توجه به اهمیت برخی از مصوبات شورای شهرستان این مصوبات به عنوان مصوبات شورای استان پیگیری شده است.

وی کمبود فضای آموزشی، تجهیزات گرمایشی، اعتبارات لازم برای تعمیرات و تجهیزات را از مهم‌ترین دغدغه‌های آموزش و پرورش عنوان کرد.

انتهای پیام/63002/ق/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول