اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  آموزش و پرورش

مدیر کل آموزش و پرورش خوزستان:

شرایط فعلی آموزش و پرورش خوزستان زیبنده استان نیست

مدیر کل آموزش و پرورش خوزستان گفت: شرایط فعلی آموزش و پرورش خوزستان زیبنده استان نیست و باید بیشتر مورد توجه قرار بگیرد.

شرایط فعلی آموزش و پرورش خوزستان زیبنده استان نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، محمد تقی‌زاده در مراسم تودیع و معارفه مدیر کل آموزش و پرورش خوزستان که ظهر امروز در تالار فردوسی اهواز برگزار شد، اظهار کرد: آموزش و پرورش دستگاه بزرگی است که رسالت عظیم تعلیم و تربیت را بر عهده دارد. 

وی ادامه داد: قطعا زمانی می‌توانیم آموزش و پرورش موفقی داشته باشیم که با یک پشتوانه قوی علمی، تحقیقی و پژوهشی جهت رفع مشکلات اقدام کنیم. 

مدیر کل آموزش و پرورش خوزستان بر لزوم استفاده از ظرفیت‌های استان تاکید کرد و گفت: با توجه به تنوع قومیتی که در خوزستان وجود دارد باید بتوانیم از همه ظرفیت‌ها و پتانسیل‌ها در جهت پیشرفت استان و بهبود شرایط بهره بگیریم.

وی خاطر نشان کرد: وقتی پیشینه تاریخی مسائل آموزشی کشور را مورد بررسی قرار می‌دهیم از زمانی که دارالفنون تاسیس شد رویکرد نوینی در مسائل آموزشی به وجود آمد.

تقی‌زاده اضافه کرد: به مرور زمان از آموزش‌های مکتب خانه‌ای فاصله گرفته شد و آموزش و پرورش فعلی با تحولات، تغییرات و فراز و فرودهای بسیاری در تعلیم و تربیت به وجود آمد و توانست ریلی تعلیم و تربیت را از گذشته به جلو انتقال دهد.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش باید نگاه اول جامعه باشد تصریح کرد: اگر آموزش و پرورش نگاه اول جامعه‌ای نباشد هیچ تحول، تغییر و تکاملی در جامعه به وجود نخواهد آمد.

مدیر کل آموزش و پرورش خوزستان با اشاره به اینکه متاسفانه آموزش و پرورش نگاه و اولویت اول دولت‌های ما نبوده است اذعان کرد: جدی‌ترین، مهم‌ترین و اساسی‌ترین رویکرد نظام ما کار، تلاش و جدیت بیشتر است.

وی با بیان اینکه تغییر و تحول در هر جامعه‌ای به تغییرات در آموزش و پرورش وابسته است عنوان کرد: نظام‌های آموزشی، فرهنگی و تربیتی از مهم‌ترین رویکرد‌های نظام هستند و ما به جدیت و تلاش بیشتری در این حوزه نیازمند هستیم. 

تقی‌زاده با اشاره به فرمایش شهید باهنر که همه دستگاه‌ها، ادارات و سازمان‌ها رسالت ساخت ایران را به عهده دارند، اظهار کرد: آموزش و پرورش رسالتش در ساختن ایرانی نمونه و غیرتمند سنگین‌تر است زیرا باید سایر دستگاه‌ها را بسازد و آماده کند.

وی به فرمایش امام راحل مبنی بر اینکه اگر فرهنگ اصلاح شود مملکت اصلاح می‌شود اشاره کرد و گفت: امام خمینی (ره) نمی‌فرمایند که برای اصلاح مملکت به منابع مالی کلان نیاز داریم بلکه فرهنگ را راه حل اصلاح کشور بیان می‌کنند.

مدیر کل آموزش و پرورش خوزستان به گفته یکی از فلاسفه که دو کار مملکت داری و تعلیم و تربیت مشکل‌ترین کار‌ها هستند اشاره کرد و افزود: مملکت داری مشکل نیست به شرط آنکه تعلیم و تربیت موفقی داشته باشیم. 

وی اضافه کرد: اگر تعلیم و تربیت موفقی داشته باشیم در آینده رئیس جمهور، وزیر، استاندار، وکیل، پزشک و ... موفقی خواهیم داشت.

تقی‌زاده خاطر نشان کرد: هویت دینی، اجتماعی، اخلاقی و فرهنگی فرزندان ما در آموزش و پرورش شکل می‌گیرد و این فرزندان آینده مملکت را می‌سازند در نتیجه باید به فکر این دانش آموزان باشیم.

وی به تربیت دانش آموزان متناسب با هویت فرهنگی و دینی جامعه تاکید کرد و گفت: انسان دانا، انسانی است که از هویت دینی و فرهنگ متناسب با جامعه برخوردار باشد و در نتیجه می‌تواند در جامعه خود موفق عمل کند. 

مدیر کل آموزش و پرورش خوزستان در این خصوص افزود: ما اگر به دانش اموزان بار علمی بالایی بدهیم اما به مقوله فرهنگ و هویت دینی وارد نشویم به این معناست که آموخته‌ایم اما نساخته‌ایم.

وی با بیان اینکه امروزه بزرگ‌ترین سرمایه گذاری در آموزش و پروش باید صورت بگیرد تصریح کرد: اگر بزرگ‌ترین کار‌ها را در آموزش و پرورش انجام دهیم اما برای حفظ و نگهداشت معلمان گام برنداریم باز هم به هیچ نتیجه‌ای نخواهیم رسید.

تقی‌زاده اذعان کرد: براساس اعلام سازمان جهانی یونسکو 70 درصد معلمان در جهان زیر خط فقر هستند و قدر مسلم است که این معلم آن چنان که باید نمی‌تواند در تولید علم و انتقال فرهنگ جامعه موثر باشد.

وی با بیان اینکه شرایط فعلی آموزش و پرورش خوزستان، زیبنده استان نیست عنوان کرد: خوزستان سرزمین موعد شهدا است و باید لیاقتش بیش از این باشد.

مدیر کل آموزش و پرورش خوزستان خاطر نشان کرد: خوزستان استانی است که نخستین تمدن‌ها ی طول تاریخ در آن به وجود آمده است، دروازه ورود اسلام و تشیع به ایران است و همچنین به عنوان قلب تپنده اقتصاد کشور باید بیشتر مورد توجه قرار بگیرد.

انتهای پیام/72011/ت40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول