به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، محمدعلی امیری بعدازظهر امروز در شانزدهمین دوره تجلیل از پژوهشگران فرهنگی استان که در دانشگاه فرهنگیان پردیس دکتر علی شریعتی برگزار شد، اظهار داشت: آموزش و پرورش با پژوهش متحول میشود.
وی با اشاره به اینکه آموزش و پرورش محل پرسش و پرسشگری است، افزود: آموزش و پرورش در مسیر تعلیم و تربیت باید دارای معلم پژوهشمحور باشد.
امیری با تاکید براینکه پژوهشمحوری در آموزش و پرورش باید نهادینه شود، ادامه داد: برای رشد و تکامل نیازمند جستجو و پرسش هستیم.
وی ریشه ایمان را در پرسشگری دانست و گفت: با تحقیق و بررسی دینداری مسجل میشود.
مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با بیان اینکه پرسشگری باید در ذات معلمان باشد، یادآور شد: معلم در صلاحیت کاری خود باید پژوهشگری را ایجاد کند.
وی خاطرنشان کرد: جامعهای رو به پیشرفت است که روحیه پرسشگری و پژوهشی در آن نهادینه شده باشد.
امیری فلسفه تعلیم و تربیت را در مطالعه دانست و ادامه داد: روشهای پژوهشمحوری باید در آموزش و پرورش ساری و جاری باشد.
وی با بیان اینکه معلمان باید روش اقدامپژوهی را بیاموزند، افزود: عمق پژوهش در مسئله است و عمق حل مسئله در پرسشگری است.
مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با تاکید بر اجرای فرهنگ پرسشگری در مدارس استان، تصریح کرد: در اجرای سند تحول بنیادین روش تعلیم و تربیت سنتی و وارداتی منسوخ و روحیه پژوهشی استوار میشود.
وی مهمترین صلاحیت حرفهای مربی را در ترویج فرهنگ پرسشگری دانست و گفت: معلم باید پژوهشگر باشد.
امیری با اشاره به اینکه آموزش و پرورش پشتوانه فکری و فرهنگی یک ملت است، افزود: مدارس باید محل پژوهش شود.
وی زبان تحول در آموزش و پرورش را پژوهش عنوان کرد و گفت: مازندران در بخش پژوهش محوری گامهای موثری برداشته و تاکنون به مدارس پژوهش محور نیز توجه شد.
امیری حاکمیت مدیریتی در مدارس را پژوهشی دانست و ادامه داد: تعریف ما از پژوهش دانشآموزی باید مشخص شود.
به گزارش فارس، در این مراسم از 23 معلم پژوهنده برتر استانی و کشوری، نفرات برتر در ارائه مقاله نکوداشت جهانی آمار، اعضای کمیته پژوهشی و داوران پژوهنده تجلیل شد.
انتهای پیام/86006/ش30/ض1002