اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر آموزش و پرورش بستک:

آموزش و پرورش باید خلاقیت در دانش‌آموزان ایجاد کند

مدیر آموزش و پرورش شهرستان بستک بر ایجاد تفکر منطق و خلاق در دانش‌آموزان توسط آموزش و پرورش تأکید کرد.

آموزش و پرورش باید خلاقیت در دانش‌آموزان ایجاد کند

به گزارش خبرگزاری فارس از بستک، ناصر توکلی صبح امروز در نشستی با دانش آموزان پیش دانشگاهی اظهار داشت: با نگاهی به نقش نظام آموزش و پرورش به عنوان تربیت کننده و آموزش دهنده سرمایه‌های انسانی خلاق و پژوهشگر باید این سوال کلیدی و مهم را مطرح کرد که نظام آموزش و پرورش ما تا چه حد فراگیران را به این سمت سوق می‌دهد.

وی تمرین مشارکت و مسئولیت‌پذیری دانش‌آموزان بر امر تحصیل و همچنین تکریم عملی شخصیت دانش‌آموزان و تقویت خودباوری و اعتماد به نفس در آنان را مهم دانست.

مدیر آموزش و پرورش بستک ضمن تأکید بر ایجاد تفکر منطق و خلاق در دانش‌آموزان توسط آموزش و پرورش، افزود: همه دانش‌آموزان دارای استعداد و خلاقیت هستند و با تغییرات جزیی در کار و روش تدریس می‌توان آنان را خلاق بار آورد.

توکلی ایجاد زمینه تربیت اجتماعی، افزایش روحیه مسئولیت‌پذیری، تحقق اندیشه‌محوری و بستر اصلی تحول و توسعه پایدار به عنوان سرمایه‌گذاری و تربیت نیروی انسانی را ارزشمند عنوان کرد.

توکلی با اشاره به ترویج قانونمندی و تعامل در پیشبرد اهداف آموزشی اضافه کرد: دانش‌آموزان با تحصیل علم و دانش‌، تهذیب اخلاق و الگوپذیری از بزرگان اسلام، قله‌های پیشرفت و ترقی را فتح خواهند کرد.

وی با بیان اینکه هدایت دستگاه عظیم و پیچیده آموزش و پرورش را که دارای کارکرد زیربنایی در تمهید پیش‌نیازهای توسعه کشور، تقویت امنیت ملی و انباشت سرمایه اجتماعی است، اضافه کرد: برنامه‌های راهبردی و بلندمدت در برنامه‌ریزی و بهره‌مندی از روش‌های علمی و توانایی‌های پژوهشی گسترده می‌تواند امکان هم‌‌افزایی و ارتقاء کارآیی و اثربخشی این نهاد اجتماعی کارساز را فراهم آورد.

توکلی در پایان این نشست که با حضور دانش‌آموزان پیش دانشگاهی و عوامل اجرایی مدرسه در دبیرستان مصطفویه برگزار شد، گفت: دشمنان از رشد علمی دانش‌آموزان ایرانی در هراسند و همین امر موجب شده که در شبیخون فرهنگی حملات خود را بر اساس جوانان برنامه‌ریزی کنند ولی نقشه شوم آنان با هوشیاری و بصیرت دانش‌آموزان و جوانان ایران اسلامی بی‌فایده است.

انتهای پیام/88006/ع30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول