اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره آموزش و پرورش منطقه بردخون:

تحقیقات در آموزش و پرورش جایگاه خود را پیدا نکرده است

رئیس اداره آموزش و پرورش منطقه بردخون گفت: تحقیقات در آموزش و پرورش نتوانسته جایگاه اصلی خود را پیدا کند که شاید یکی از اصلی‌ترین دلایل آن، عدم باور و اعتقاد مدیران به نتایج اینگونه تحقیقات باشد.

تحقیقات در آموزش و پرورش جایگاه خود را پیدا نکرده است

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، بهرام حسینی‌پناه صبح امروز در جلسه برنامه‌ریزی هفته پژوهش با اشاره به نقش پژوهش در کشور اظهار داشت: در دنیای امروز، دانایی یکی از شاخص‌های اصلی پیشرفت و تعالی هر جامعه محسوب می‌شود و سنجش سطح دانایی به میزان تولید، مصرف اطلاعات و گسترش دانایی به دسترسی سریع و آسان به منابع علمی موثق وابسته است.

وی افزود: هر کشوری برای توسعه و پیشرفت نیازمند کارهای پژوهشی و تولید علم است و مهم‌ترین ویژگی یک کار پژوهشی کاربردی بودن آن است زیرا توسعه علمی، صنعتی و فرهنگی هر کشور بدون پرداختن به امر پژوهش با موفقیت چندانی همراه نخواهد بود.

حسینی‌پناه اضافه کرد: پیچیدگی امر تعلیم و تربیت و دسترسی به حوزه‌ای از معرفت که ما را با همه معضلات در رسالتی که بر دوش داریم، راهبر باشد نیاز به پژوهش‌های علمی دارد اما تاکنون تحقیقات در آموزش و پرورش نتوانسته جایگاه اصلی خود را پیدا کند که شاید یکی از اصلی‌ترین دلایل آن، عدم باور و اعتقاد مدیران به نتایج اینگونه تحقیقات باشد.

دبیر شورای آموزش و پرورش بردخون ادامه داد: معلمان مجرب و فهیم برای پربار کردن هرچه بیشتر درس، در تمام زندگی به دنبال مطالب تازه هستند و به دانش‌آموزان می‌آموزند که چگونه علمی فکر کنند، ‌چگونه منطقی بیندیشند، آنان باید بتوانند فعالیت‌های علمی دانش‌آموزان را برنامه‌ریزی و هدایت و روحیه تعاون و همفکری را در آن‌ها تقویت کنند که برای نیل به این مهم، معلمان باید خود پژوهشگر باشند و با جان و دل با دانش‌آموزان مشارکت و همکاری داشته باشند.

وی یادآور شد: به دلیل اهمیت امور پژوهشی در میان دانش‌آموزان و تقویت باورهای پژوهشی در آنان، پژوهش‌سرای دانش‌آموزی در منطقه بردخون راه‌اندازی می‌شود تا فضای مناسبی برای گسترش تحقیقات در این قشر ایجاد کند.

فرشاد مهرآوران معاون آموزشی اداره آموزش و پرورش بردخون نیز گفت: باید تلاش کنیم از افراد علاقمند و مستعد در زمینه پژوهش پشتیبانی کنیم که باید این موضوع در جامعه به ویژه مدارس جدی گرفته شود تا شاهد چشم‌انداز روشن در منطقه باشیم.

کارشناس پژوهشی اداره آموزش و پرورش بردخون نیز گفت: پژوهش زیربنای فکری و عامل پیشرفت و نگاه کارشناسانه به آینده روشن است که اگر در جامعه نهادینه شود و مورد توجه مردم و مسئولان قرار گیرد نتایج بسیار ارزنده‌ای به همراه دارد و موجب تغییر و دگرگونی در همه عرصه‌های کشور می‌شود.

یعقوب شهنیایی افزود: در هفته پژوهش برنامه‌هایی برای آشنایی دانش‌آموزان با این موضوع مهم در مدارس برگزار می‌شود که تلاش می‌کنیم با فعال کردن کمیته پژوهشی و ارائه موضوعات پژوهشی به دانش‌آموزان و فرهنگیان و حمایت از علاقمندان به تحقیق نقش کوچکی در این زمینه داشته باشیم.

در ادامه سایر اعضا پیرامون نحوه توجه به پژوهش و نهادینه کردن آن در مدارس مطالبی بیان کردند.

انتهای پیام/66006/خ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول