به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، کامبوزیا آقاجانی پاشا بعدازظهر امروز در شانزدهمین دوره تجلیل از پژوهشگران فرهنگی استان که در دانشگاه فرهنگیان پردیس دکتر علی شریعتی برگزار شد، اظهار داشت: همگانی کردن پژوهش آموزش و پرورش را متحول میکند.
وی با اشاره به اینکه در دو سال گذشته در هر سال بیش از 2 هزار پژوهش از سوی آموزش و پرورش مازندران گردآوری شد، افزود: روش اقدامپژوهی معلمان هنوز به طور رسمی پذیرش نشد.
رئیس مرکز تحقیقات و پژوهش آموزش و پرورش مازندران تصریح کرد: اقدام پژوهش در بهبود فرایند کار آموزش و پرورش تاثیرگذار است.
وی با تاکید براینکه تحول در آموزش و پرورش با پژوهشگری معلمان میسر میشود، بیان داشت: پژوهشگری نیازمند اعتبار است.
پاشا با اشاره به اینکه امسال یک درصد اعتبار پژوهشی آموزش و پرورش افزایش یافت، افزود: این میزان افزایش تاثیر بسزایی در فرایند کیفیسازی پژوهش دارد.
وی افزود: در اقدام پژوهی معلمان 425 نفر رتبه بیش از 150 را کسب کردند که از این تعداد 23 نفر به تهران اعلام شدند.
پاشا با اشاره به اینکه در سال 91 داوری اقدامپژوهی سختگیرانه بوده است، تصریح کرد: در استان بیش از 637 اقدامپژوهی از سوی معلمان ارائه شد که از این تعداد 31 نفر انتخاب شدند.
وی افزود: در اقدامپژوهی معلمان از نظر شهرستانی قائمشهر و نور بالاترین پژوهشها را در استان به خود اختصاص دادند.
رئیس مرکز تحقیقات و پژوهش آموزش و پرورش مازندران یادآور شد: امسال در بخش پژوهش 30 نیاز خود در آموزش و پرورش را به استانداری مازندران اعلام کردیم.
وی متذکر شد: در اجرای اقدامپژوهی هدف ما شکستن فاصله بین پژوهش و مدارس است.
انتهای پیام/86006/ش30/ض1002