اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول بسیج طلاب و روحانیون سپاه قدس گیلان:

همدلی طلاب و دانشجویان راه رسیدن به اهداف حوزه و دانشگاه است

مسئول بسیج طلاب و روحانیون سپاه قدس گیلان گفت: همدلی و همکاری بین طلاب و دانشجویان بدون برتر دانستن یکی بر دیگری، از مهمترین عوامل رسیدن به آرمان‌های حوزه و دانشگاه است.

همدلی طلاب و دانشجویان راه رسیدن به اهداف حوزه و دانشگاه است

حجت‌الاسلام محمد جمالی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به اهمیت حوزه و دانشگاه از دیدگاه مقام معظم رهبری اظهار کرد: نامگذاری روز شهادت آیت‌الله دکتر مفتح به عنوان روز وحدت حوزه و دانشگاه از سوی مقام معظم رهبری امری الهی عنوان شده است.

وی افزود: رهبر کبیر انقلاب منشأ الهی وحدت را تکیه بر توحید و بر مبنای فکری، اعتقادی، اجتماعی و عملی جامعه اسلامی می‌دانستند.

به گفته این مسئول، از دیدگاه مقام معظم رهبری چرایی ثبت روز حوزه و دانشگاه به نام شهید دکتر مفتح، تلاش پرثمر این دانشمند شهید در دو نهاد علمی حوزه و دانشگاه بوده است.

وی درباره چرایی جدایی این دو نهاد علمی از همدیگر، تصریح کرد: رهبر فرزانه انقلاب آغاز جدایی این دو نهاد دانش‌پرور را محصول تلاش دقیق اروپایی‌ها و غربی‌ها و سیاست‌مداران صهیونیسم ارزیابی کرده‌اند.

جمالی با اشاره به اینکه در نگاه آسیب شناسانه رهبر انقلاب، سنگ بنای نخست دانشگاه بر مبنای جدایی از حوزه و دین نهاده شد، گفت: حرکت دهندگان و جریان‌سازان اصلی دانشگاه در دوران پیشین به جز عده‌ای معدود، مانند امیرکبیر از نیت خیرخواهانه تهی بودند.

وی اضافه کرد: پس از سستی حوزه‌های علمیه از بالنده‌سازی علوم طبیعی و تجربی و پیدایش دانشگاه‌، به دلیل خودباختگی سران آن امکان توسعه از ایران سلب شد.

مسئول بسیج طلاب و روحانیون سپاه قدس گیلان گفت: به تعبیر رهبر معظم انقلاب اگر این ملت را به حال خود واگذاشتند، در علوم جلو می‌افتد و در بیشتر دانش‌هایی که در ابتدا از قلب و درون خود جوامع جوشیده و سرکشیده و شکفته است، پیشرفت می‌کرد و پا به پای دنیا پیش می‌رفت و تا این حد عقب نمی‌ماند.

وی به برداشت‌های نادرست از وحدت بین حوزه و دانشگاه اشاره کرد و یادآور شد: در میانه سه دهه گذشته از جمله برداشت‌های نادرست از مفهوم وحدت حوزه و دانشگاه ادغام این دو نهاد یا همسان‌سازی آنها و به تعبیری رویکرد مدیریت واحد در این دو نهاد بوده است.

جمالی یکی از راهکارهای ارتباط دو نهاد حوزه و دانشگاه را حضور روحانیون تحصیل‌کرده و روشن‌بین دانست و خاطرنشان کرد: این مهم مبنای تاسیس نهاد نمایندگی امام راحل در دانشگاه‌ها بود که پس از امام راحل، اکنون در ولایت مقام معظم رهبری حرکت می‌کند.

به گفته وی، از دیدگاه رهبر معظم انقلاب مهم‌ترین شرط حضور یک روحانی در دانشگاه، سطح والای علمی است.

این مسئول متذکر شد: همدلی و همکاری بین دانشجویان و طلاب بدون برتر دانستن یکی بر دیگری، با پرهیز از نگاه حاکمانه از مهم‌ترین عوامل راه‌ رسیدن به آرمان‌های حوزه و دانشگاه است.

وی جدیت و تلاش برای نیل به این هدف عالی، دور شدن از تظاهر و اعتقاد قلبی به امر وحدت، پرهیز از تفرقه بین دانشجویان و طلاب با هر ایده‌ای که این کردار ناپسند رخ دهد و... را از دیگر عوامل راه رسیدن به آرمان‌های حوزه و دانشگاه ذکر کرد.

انتهای پیام/2300/ر40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول