اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون حوزه‌های علمیه استان زنجان:

آینده علمی کشورمان به وحدت حوزه و دانشگاه وابسته است

معاون تبلیغ حوزه‌های علمیه استان زنجان گفت: آینده علمی کشورمان به وحدت حوزه و دانشگاه وابسته است.

آینده علمی کشورمان به وحدت حوزه و دانشگاه وابسته است

حجت‌الاسلام علی ناصر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان به 27 آذر ماه و روز وحدت حوزه و دانشگاه اشاره کرد و اظهار داشت: به مناسبت این روز برنامه‌های مختلفی در سطح حوزه‌های علمیه شهرستان برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: به همین مناسبت نشست اساتید و مدیران حوزه و دانشگاه با آیت‌الله علی خاتمی نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه زنجان برگزار شده است.

معاون تبلیغ حوزه‌های علمیه استان زنجان در ادامه با اشاره به اینکه حوزه و دانشگاه تاثیر بسزایی در همه ابعاد زندگی جامعه اسلامی دارد، تصریح کرد: این دو مرکز جایگاهی بسیار تاثیرگذار در همه ابعاد مختلف علمی، سیاسی، اجتماعی و... دارد.

این مسئول با اشاره به اینکه در سطح دانشگاه‌ها و حوزه‌ها دو نوع علم وجود دارد، افزود: علم ادیان و علمی ابدان جزو این دو نوع علم است.

ناصر با اشاره به اینکه علوم تجربی در دانشگاه‌ها برای دانشجویان تدریس می‌شود، گفت: علم ادیان نیز در حوزه‌های علمیه برای طلاب تدریس می‌شود.

وی با بیان اینکه آموزش‌های دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه برای توسعه مکتب اسلام است، اظهار داشت: وحدت حوزه و دانشگاه به برکت نظام جمهوری اسلامی ایران اتفاق افتاده است.

معاون تبلیغ حوزه‌های علمیه استان زنجان با اشاره به اینکه در دوران قبل از پیروزی انقلاب اسلامی ایران آموزش دانشگاه‌ها تجربی بود، تصریح کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی بین این دو مرکز پیوند ایجاد شد.

این مسئول اذعان داشت: وحدت و پیوند حوزه و دانشگاه به پاس زحمات استاد مفتح است و این استاد جان خود را در این راه از دست داد و به درجه شهادت نائل شد.

ناصر حوزه و دانشگاه را خط‌دهنده ارزش‌های دینی و انقلابی کشور اعلام کرد و اذعان داشت: جوانان آینده‌ساز و آینده‌نگر در وحدت این دو مرکز نقش مهمی ایفا می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: اگر علوم دینی و علوم تجربی کشور در یک مسیر مشترک حرکت کنند آینده علمی نظام جمهوری اسلامی تلفیق علم و تجربه خواهد بود.

معاون تبلیغ حوزه‌های علمیه استان زنجان با اشاره به اینکه جوانان، دانشجویان و طلاب کشورمان در انقلاب و سال‌های پس از آن برای حفظ علوم دینی و معنوی زحمات بسیاری را متحمل شدند، افزود: حاصل این زحمات یک نظام پایدار است.

ناصر با تاکید بر اینکه حوزه و دانشگاه از اهمیت بالایی در کشورمان برخوردار است و نقش سازنده‌ای ایفا می‌کند، ادامه داد: آینده علمی کشورمان به وحدت حوزه و دانشگاه وابسته است.

وی تصریح کرد: دانشجویان و طلاب حوزه‌های علمیه باید همه تلاش خود را برای سلامتی و حفظ نظام جمهوری اسلامی ایران به کار گیرند.

انتهای پیام/73008/ی30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول