اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت خبر داد

اختصاص 100 میلیون ریال به اولویت‌‌های پژوهشی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت گفت: اولویت‌های پژوهشی دانشگاه تعیین شده که هزینه‌ای حدود 100 میلیون ریال برای آن پیش‌بینی شده است.

اختصاص 100 میلیون ریال به اولویت‌‌های پژوهشی

به گزارش خبرگزاری فارس از جیرفت، سیدفریدون افضلی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مراکز دانشگاهی جدا از تعلیم و تربیت نیست و بها دادن به پژوهش از وظایفی است که بر عهده دانشگاه‌ها گذاشته شده است.

افضلی تصریح کرد: دانشگاه علوم پزشکی جیرفت نوپا است در یکی دو سال نخست با توجه به اینکه زیرساخت‌های دانشگاه آماده نبود در این زمینه کار خاصی انجام نشده، اما از سال گذشته با تعیین معاونت پژوهشی و تشکیل کمیته پژوهشی دانشجویی کارهای مؤثری در این راستا انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد: در بحث اعتبارات پژوهشی با همه کمبودها تا امروز طرحی ارائه نشده که اعتبار آن تأمین نشده باشد و هنوز هم در این زمینه اعتبار داریم و از همه کسانی که فعال این عرصه هستند، دعوت می‌کنیم که مراجعه کنند و طرح آنها اگر در کمیته پژوهشی دانشگاه تأیید شود، می‌توانند، آن را انجام دهند.

افضلی ادامه داد: از سال تأسیس دانشگاه تاکنون یک‌سری اولویت‌های پژوهشی روی سایت دانشگاه بوده که بر اساس آنها پژوهش انجام می‌شود، زیرا پژوهش باید بر اساس اولویت‌های ملی و منطقه‌ای باشد، به طور کلی تلاش بزرگی داریم که اولویت‌های پژوهشی دانشگاه در قالب یک مدل آکادمیک است و اولویت‌های پژوهشی دانشگاه را تعیین می‌کنیم که هزینه‌ای حدود 100 میلیون ریال پیش‌بینی شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت گفت: مقالات منتشر شده از اعضای هیئت‌علمی از ابتدای تأسیس دانشگاه تا سال 88، 25 مقاله علمی و پژوهشی در مجلات داخلی و خارجی است، سال گذشته 10 مقاله و در شش ماهه سال جاری حدود 13 مقاله علمی و پژوهشی منتشر شده است.

وی افزود: حدود 28 درصد مقالات منتشر شده دانشگاه مربوط به شش ماهه نخست سال جاری است و آمار سال جاری نسبت به سال گذشته در تعداد مقالات چاپ شده و نمایه‌های معتبر علمی و پژوهشی رشد 25 درصدی داشته است.

افضلی با بیان اینکه مرکز پژوهش‌های بالینی بیمارستان‌های امام خمینی و آیت‌الله کاشانی جیرفت راه‌اندازی شده است، اظهارداشت: این مراکز مقدمات تشکیل مرکز تحقیقات پژوهشی بالینی است که موفق بوده است.

انتهای پیام/80002/خ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول