اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه میاندوآب:

هفته پژوهش فرصت ارزیابی موانع پژوهش‌های بنیادی باشد

امام جمعه میاندوآب گفت: هفته پژوهش مجالی برای ارزیابی موانع پژوهش‌های بنیادی و اساسی است که باید مورد توجه مسئولان قرار گیرد.

هفته پژوهش فرصت ارزیابی موانع پژوهش‌های بنیادی باشد

حجت‌الاسلام حمید حسن‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: هفته پژوهش و فناوری می‌تواند فرصت و مجالی برای ارزیابی موانع پیش روی جوانان در مسیر پیشرفت و پژوهش باشد.

وی هفته پژوهش را فرصت خوبی برای شناسایی پژوهشگران و تجلیل از آنان دانست و گفت: پژوهش لازمه اصلی پیشرفت و توسعه کشورها و تولید علم و دانش در جوامع است.

حسن‌زاده رفع چالش‌ها و مشکلات پژوهشگران را عامل اصلی در حمایت از پژوهشگران ذکر کرد و گفت: در این میان باید بسترهای لازم برای دسترسی جوانان بر علوم روز و پیشرفت‌های اخیر دنیا مهیا شود تا خود مقدمه‌ای برای پژوهش‌ها و جهش‌های بنیادین در کشور شود.

وی بر لزوم تجهیز حوزه‌ها و دانشگاه‌های کشور بر امکانات و تجهیزات روز مطالعاتی تأکید کرد و گفت: کتابخانه‌های دیجیتالی نیز از دیگر نیازهای دانشجویان و اساتید در دانشگاه‌ها و حوزه‌ها است که باید مورد توجه قرار گیرد.

امام جمعه میاندوآب علم و دانش را بزرگ‌ترین سلاح و مزیت رقابتی جوامع مختلف در قبال یکدیگر دانست و گفت: برای رسیدن بر این سطح از پیشرفت و توسعه باید بسترهای لازم آن را نیز در جامعه فراهم کرد.

وی اشتغال و بیکاری جوانان را دیگر معضل مهم و دغدغه‌های اساسی جوانان عنوان کرد و گفت: تا چالش‌ها و دغدغه‌های روحی و ذهنی جوانان رفع نشده است، نمی‌توان انتظار پیشرفت و پژوهش‌های اساسی و نوین را از آنان داشت.

حسن‌زاده فراغت فکری و آسودگی روحی را شرط انجام تحقیقات و پژوهش‌های کاربردی و مهم مطرح کرد و از مسئولان خواست تا با رسیدگی بر این مسائل مقدمات توسعه و پیشرفت روزافزون جوامع را مهیا کنند.

انتهای پیام/61006/صا20/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول