اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار کاشمر خبر داد

تفاهم‌ پژوهشی دستگاه‌های اجرایی با دانشگاه آزاد کاشمر

فرماندار کاشمر از انعقاد تفاهمنامه پژوهشی دستگاه‌های اجرایی این شهرستان در راستای گسترش همکاری تحقیقاتی و علمی با دانشگاه آزاد اسلامی کاشمر خبر داد.

تفاهم‌ پژوهشی دستگاه‌های اجرایی با دانشگاه آزاد کاشمر

مهدی فروزان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کاشمر اظهار کرد: هفته پژوهش فرصت مناسبی برای آشنایی بیشتر مردم با این مقوله و نقش و جایگاه تأثیرگذار آن در ادارات برای اداره جامعه و بهبود وضعیت زندگی شهروندان است.

وی با اشاره به برگزاری جلسه هم‌اندیشی مدیران ادارات و دستگاه‌های اجرایی شهرستان همزمان با هفته پژوهش یادآور شد: بررسی مشکلات و چالش‌های عمده و ارائه راهکارهای تأثیرگذار در بحث توسعه و پیشرفت از اهداف برگزاری این جلسه بود و امیدواریم شاهد اجرایی شدن برنامه‌ها در حوزه پژوهش باشیم.

نماینده عالی دولت در کاشمر پژوهش را موتور محرکه توسعه و پیشرفت هر جامعه دانست و خاطرنشان کرد: پژوهش به عنوان یکی از محورهای مهم ضامن پیشرفت و توسعه پایدار است و دستیابی و کسب موفقیت‌ها در بخش‌های مختلف به نحوه انجام و گسترش فعالیت‌های پژوهشی بستگی دارد.

وی با تأکید بر اینکه منابع اطلاعاتی نظیر کتابخانه‌ها و مراکز گردآوری اطلاعات و آمار آسان‌ترین شیوه برای دستیابی پژوهشگران در راستای توسعه فعالیت‌های پژوهشی است، تصریح کرد: پژوهش در واقع مبنای توسعه و تضمینی برای استمرار آن بوده لذا اگر قرار است به نتایج مفیدی در این زمینه دست یابیم باید در نخستین قدم و به لحاظ این‌که کاشمر یک شهرستان فعال در حوزه کشاورزی است توسعه بخش کشاورزی را در دستور کار قرار دهیم و با استفاده از طرح‌های تحقیقاتی زمینه توسعه این بخش را با شناسایی نواقص و کاستی‌ها فراهم کنیم.

فروزان با بیان اینکه نهادینه کردن فرهنگ پژوهش باید همراه با آشنایی دانش‌آموزان باشد، گفت: با وجود بیش از 6 مرکز آموزش عالی، 10 هزار دانشجو و بیش از 25 هزار دانش‌آموز در شهرستان ظرفیت خوبی در این حوزه داریم که باید با برنامه‌ریزی صحیح از آن به بهترین نحو استفاده کنیم.

انتهای پیام/2202/ز30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول