اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور مسئولان استانی

رئیس دادگستری شهرستان ابهر معارفه شد

با حضور مسئولان، محمد تقی فتحی به عنوان رئیس دادگستری شهرستان ابهر منصوب شد.

رئیس دادگستری شهرستان ابهر معارفه شد

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، آیین مراسم تودیع و معارفه رئیس دادگستری شهرستان ابهر ظهر امروز با حضور امام جمعه ابهر، مدیر کل دادگستری و دادستان و قضات استان زنجان، مسئولان و شورای تامین و قضات شهرستان ابهر و رئیس دادگستری و دادستان شهرستان خرم‌دره در محل سالن فرهنگسرای ارشاد اسلامی ابهر برگزار شد.

در این مراسم از زحمات مهدی خسروی رئیس سابق دادگستری شهرستان ابهر تقدیر و محمد تقی فتحی به عنوان رئیس دادگستری شهرستان ابهر منصوب شد.

امام جمعه ابهر در این مراسم ضمن تقدیر از مدیرکل دادگستری و دادستان استان زنجان و مسئولان و شورای تامین و قضات شهرستان‌های ابهر و خرم‌دره اظهار داشت: رسول اکرم (ص) می‌فرمایند در بعضی از قضایا مردم باید مانند کودکان رفتار کنند.

حجت‌الاسلام جعفر رحیمی به بیان فرمایشات رسول اکرم (ص) درباره این موضوع پرداخت و افزود: ایشان می‌فرمایند کودکان اهل گریه و اشک هستند مردم نیز می‌توانند اهل گریه و اشک باشند.

وی با اشاره به اینکه بدون اشک و ناله کسی نمی‌تواند زندگی موفق داشته باشد، تصریح کرد: قضات وظیفه و مسئولیت سختی بر عهده دارند.

امام جمعه ابهر ادامه داد: قضات مادامی که در خلوت خود ناله و سوز نداشته باشند در روز نمی‌توانند قلم به دست بگیرند و کار قضاوت و داوری را انجام دهند.

این مسئول اذعان داشت: رسول اکرم (ص) می‌فرمایند من کودکان را بخاطر اینکه توکل دارند و فکر آینده آنها به استرس و اضطراب نمی‌اندازد، دوست دارم.

رحیمی با تاکید بر اینکه قضات و مسئولان باید توکل به خداوند متعال داشته باشند، گفت: دین اسلام و اهل بیت تکیه‌گاه محکم همه مسلمانان هستند.

وی در ادامه به آیه 80 سوره اسراء در قرآن کریم اشاره کرد و بیان داشت: تعدادی از افراد هم آمدنشان و هم رفتنشان به این دنیا مبارک است.

امام جمعه ابهر با اشاره به اینکه تعدادی از افراد وجود دارند که این آیه به آنها صدق نمی‌کند، اظهار داشت: این جمله یعنی هم آمدن و هم رفتن این افراد مبارک نیست.

این مسئول یادآور شد: قاضی نیز اگر شلاق به دست گرفته شلاق می‌زند به جلال بر می‌گردد و اگر قلم به دست گرفته و عفو می‌نویسد به جمال برمی‌گردد.

رحیمی در ادامه توصیه دیگری به قضات کرد و گفت: اگر قاضی حکم اعدام می‌نویسد باید عاقلانه، عالمانه و عاشقانه باشد و یا برعکس آن اگر حکم عفو هم می‌نویسد نیز باید عاقلانه، عالمانه و عاشقانه باشد.

وی به بیانات حضرت علی (ع) در حکمت 73 نهج البلاغه اشاره کرد و گفت: کسی که می‌گوید من رئیس هستم و مدعی ریاست است نخست باید خودش را بسازد و سپس به اصلاح دیگران اقدام کند.

امام جمعه ابهر اضافه کرد: کسی که در درون خود به مقام ریاست رسیده باشد مجاز است خود را برای ریاست بیرون نیز عرصه کند.

این مسئول در پایان به برگزاری درس اخلاق در ادارات و به ویژه دادگستری‌ها تاکید کرد.

انتهای پیام/73008/س40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول