اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون دادسرای انتظامی قضات در امور نظارت و ارزشیابی:

روسای دادگستری استان‌ها به انتقادات مردم از قضات رسیدگی می‌کنند

معاون دادسرای انتظامی قضات در امور نظارت و ارزشیابی گفت: بر اساس قانون مردم برای هرگونه انتقاد و یا ایرادات احتمالی از قضات علاوه بر دادسراهای عالی انتظامی قضات، به روسای کل دادگستری استان‌ها نیز می‌توانند مراجعه کنند.

روسای دادگستری استان‌ها به انتقادات مردم از قضات رسیدگی می‌کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، علی رنجبر ظهر امروز در حاشیه نشست با قضات خراسان شمالی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: قانون؛ اساس نظارت‌ها را دارد و ما بر همین اساس نظارت‌ها و ارزشیابی دوره‌ای خود را انجام می‌دهیم.

وی افزود: ما به دنبال این بوده که نقاط قوت را تقویت و نقاط ضعف را برطرف کنیم تا به اهداف ترسیم شده دست یابیم.

رنجبر با بیان اینکه هم اکنون همکاران ما در خراسان جنوبی استقرار داشته و مأموریت خود را در ارزیابی عملکرد قضات در این استان انجام می‌دهند، گفت: کرمان مقصد بعدی بوده که این مأموریت انجام خواهد شد.

به گفته وی، بخشی از بررسی‌ها و ارزیابی‌های عملکرد قضات از طریق نمایندگان ارزشیابی در استان انجام می‌شود.

معاون دادسرای انتظامی قضات در امور نظارت و ارزشیابی با اشاره به ماده 28 نظارت و ارزشیابی قضات خاطرنشان کرد: هدف ما از این ارزشیابی بررسی و دست‌یابی به نقاط قوت و ضعف‌ها بوده که به نتایج خوبی نیز رسیده‌ایم.

* اکثر شکایات مردم در دادسرای انتظامی قضات از قاضی نیست

رنجبر با تاکید بر اینکه اکثر افرادی که در دادسرای انتظامی قضات شکایت می‌کنند، شکایت از قاضی نیست، گفت: بیش از 90 درصد این شکایات به خاطر اعتراض به رای صادره است و نه به شخص قاضی و به همین خاطر به دادسرا شکایت برده‌اند.

وی اظهار کرد: البته برخی از آرا، ناشی از برداشت و نظر قاضی بوده و این به خاطر استقلال قاضی بوده که در قانون آمده است.

معاون دادسرای انتظامی قضات در امور نظارت و ارزشیابی اضافه کرد: باید مردم هرگونه اعتراضات به آرای صادره از سوی محاکم را بر اساس آن چیزی که قانون مشخص کرده، دنبال کنند.

وی در پاسخ به پرسش خبرنگاری در مورد تعداد قضات کشور گفت: هم اکنون 8 هزار و 500 قاضی در دستگاه قضایی فعالیت داشته که برای رفع کمبود قاضی به 4 هزار و 500 قاضی نیاز است.

رنجبر در ادامه با بیان اینکه طی بررسی‌هایی که دادسرای انتظامی قضات داشته‌، امروز هشت نفر از همکاران قضایی در استان به خاطر عملکرد خوبشان تجلیل شدند، گفت: وضعیت استان به لحاظ عملکرد قضات مطلوب بوده که جای بسی خوشبختی است.

وی خاطرنشان کرد: البته در کنار نقاط قوت، احتمال نقاط ضعف نیز وجود داشته که جمع‌بندی‌ها مجموعاً از عملکرد دستگاه قضایی استان، مطلوب بوده است.

انتهای پیام/63002/ط40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول