اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کل سابق دادگستری استان اردبیل:

35 هزار پرونده در دادگستری اردبیل در حال رسیدگی است

رئیس کل سابق دادگستری استان اردبیل گفت: موجودی پرونده‌های ما در محاکم و مراجع قضایی در استان اردبیل در هشت ماهه امسال 35 هزار و 162 فقره است که رسیدگی به آنها در دستور کار و اولویت جدی است.

35 هزار پرونده در دادگستری اردبیل در حال رسیدگی است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، غلامعلی رضایی عصر امروز در مراسم معارفه رئیس جدید دادگستری استان اردبیل اظهار داشت: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری دستگاه قضایی در برقراری اقتدار و استقرار جایگاه عظیم دستگاه قضایی تلاش می‌کند به طوری که در قانون اساسی نیز قاضی فردی مستقل معرفی شده که در محاکم قضایی مافوقی برای آن جز خداوند و قانون وجود ندارد.

وی تصریح کرد: قاضی برای احقاق حق باید از همه توان خود بنیه بگذارد تا بتواند با صدور حکم قاطع هم استقلال دستگاه قضایی را نشان دهد و هم به شهدایی که در احقاق حق و عدالت به شهادت رسیدند، ادای احترام داشته باشد.

رضایی در ادامه سخنان خود خاطر نشان کرد: دستگاه قضایی در برخورد با سوءاستفاده‌کنندگان از قانون و حدود و ثغور اسلام مصمم است و این دستگاه با حفظ استقلال و اقتدار خود در مسیر احقاق حق قدم بر می‌دارد.

این مسئول شاخصه دیگر دستگاه قضا را اعتلای روزافزون در تمام حوزه‌ها توصیف کرد و ادامه داد: ما با تشکیل جلسات شورای معاونان تلاش می‌کردیم تا به تمام موارد و موازین رسیدگی کنیم که در این رابطه زمانی که بنده به این استان آمدم موجودی پرونده‌ها حدود 52 هزار و 452 فقره بوده که در سال 91 این ورودی به 70 هزار پرونده رسید که با رسیدگی به موقع موجودی ما در هشت ماهه امسال به کمتر از 35 هزار فقره رسیده است.

وی سرعت رسیدگی به پرونده‌ها و کاستن از اطاله دادرسی را در سایه همت و اراده قضات و کارکنان دادگستری اعلام کرد و یادآور شد: در حال حاضر از 35 هزار پرونده در جریان رسیدگی حدود هشت هزار پرونده در بخش‌های مختلف به جد در حال رسیدگی و صدور حکم است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، رئیس کل سابق دادگستری استان گفت: میانگین زمان رسیدگی به پرونده‌ها در حوزه دادستانی کمتر از سه روز، شعب بازرسی کمتر از 37 روز، دادیاری کمتر از 20 روز، شعب حقوقی کمتر از 73 روز، شعب اجرایی کمتر از 53 روز، شعب خانواده کمتر از 63 روز و همچنین دادگاه انقلاب حدود 50 روز است که در مقایسه با میانگین کشوری به نصف تقلیل یافته است.

رضایی افزود: ما در سه سال اخیر تلاش کردیم تا در دفاع از حق و حقوق مردم کوتاه نیاییم و در برابر زیاده‌خواهان مقاوم و شایسته ایستادگی کنیم.

انتهای پیام/62001/ک30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول