اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور مسئولان کشوری و استانی

رئیس جدید دادگستری اردبیل معرفی شد

در آیینی با حضور مسئولان کشوری و استانی رئیس جدید دادگستری استان اردبیل معرفی شد.

رئیس جدید دادگستری اردبیل معرفی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در این مراسم که عصر امروز و در مجتمع فدک اردبیل برگزار شد، با قدردانی از زحمات سه ساله غلامعلی رضایی، رئیس کل دادگستری سابق این استان، حجت‌الاسلام محمدعلی قاصدی به عنوان رئیس کل جدید دادگستری استان اردبیل معرفی و از معاون اول دستگاه قضا حکم گرفت.

در این مراسم رئیس جدید دادگستری استان اردبیل با بیان برنامه‌ها و رویکردهای خود در تحرک‌بخشی به مجموعه دادگستری استان اردبیل اظهار داشت: ما سعی داریم تا با حفظ استقلال دستگاه قضا با سایر مجموعه‌ها، نهادهای حاکمیتی، اجرایی و نظارتی همکاری و تعامل شایسته‌ای داشته باشیم و از نقطه نظرات نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل بهره بگیریم.

حجت‌الاسلام محمدعلی قاصدی تصریح کرد: مهمترین وظیفه و کارکرد تشکیلات قضایی رسیدگی به پرونده‌ها و صدور حکم برای آنهاست که البته قوه قضاییه در سال‌های اخیر بر موضوع پیشگیری از جرایم و وقوع تخلفات مختلف تاکید دارد چرا که هزینه پیشگیری بسیار کمتر از درمان است.

وی در ادامه سخنان خود خاطرنشان کرد: تمام سازمان‌ها، نهادها و تشکیلات در تأمین و حفظ حقوق خود نیازمند تشکیلات قضایی هستند که امیدواریم در مدت حضور در این استان بتوانیم زمینه‌ای را فراهم کنیم تا در کنار جلب اعتماد و باور مردم به دستگاه قضایی و سلامت آن، بتوانیم مشکلات و نارسایی‌ها را برطرف و گره‌های کور را از بین ببریم.

قاصدی، یکی از وظایف خطیر خود را کاهش اطاله دادرسی و به حداقل رساندن زمان رسیدگی به پرونده‌ها توصیف کرد و افزود: در این زمینه تمام تلاش و برنامه‌ریزی‌های ما به سمتی است تا بتوانیم از فرصت‌های پیش آمده برای خدمت بیشتر استفاده کرده و در مقابل بهترین خدمات را به مردم انجام دهیم.

این مسئول با اشاره به فعالیت بیش از 250 کمیسیون قضایی در دستگاه‌های مختلف اضافه کرد: بخشی از کارهای دستگاه قضایی تأمین حق و حقوق سازمان‌ها، نهادها و دستگاه‌هایی است که قضات در این کمیسیون‌ها در تأمین حقوق و برجستگی‌های شاخص این سازمان‌ها تلاش می‌کنند.

وی بیان کرد: هیچ کدام از این سازمان‌ها بدون نیاز به قوه قضاییه نمی‌توانند حقوق خود را تأمین کنند که در این ارتباط تعامل بیشتر مد نظر است.

رئیس جدید دادگستری استان اردبیل یادآور شد: ما بدون محدودیت خاص در همکاری و همراهی با نهادها یاریگر آنها هستیم و محدودیت ما در برخی از منافع جناحی، فردی، سازمانی و خواسته‌هایی است که مغایر با قانون، امنیت و اصول نظام باشد.

قاصدی در پایان ابراز داشت: ما هرگز تسلیم زیاده‌خواهان و برخی از فرصت‌طلبان و سودجویان نمی‌شویم بلکه از فرصت پیش آمده نهایت بهره را می‌بریم تا در مسیر خدمت‌رسانی به مردم و جلب و جذب نظر آنها و همچنین آسایش و آرامش مردم نهایت همراهی و همدلی را شاهد و ناظر باشیم.

انتهای پیام/62001/ذ30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول