اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون قضایی دادگستری کرمان مطرح کرد

نقش اساسی رسانه‌ها در امر نظارت و جلوگیری از فساد

معاون قضایی دادگستری استان کرمان گفت: با توجه به نقش اساسی رسانه‌ها در امر مهم نظارت و جلوگیری از فساد باید حق قانونی آنها را در افزایش آگاهی عمومی و اطلاع‌رسانی صحیح به رسمیت شناخت.

نقش اساسی رسانه‌ها در امر نظارت و جلوگیری از فساد

احمد آبیار امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کرمان اظهار داشت: وسایل ارتباط جمعی و رسانه‌ها تاثیر چشمگیری در رسیدن جامعه به توسعه پایدار داشته و برای اجرای سیاست‌های نظارتی و پیشگیری و مبارزه با فساد اداری رکن مهم محسوب می‌شوند.

وی تصریح کرد: رسانه‌ها نقش بزرگی در ایجاد جامعه‌ای سالم و به دور از فساد و تبعیض دارند و همچنین دخالت رسانه‌ها در امر نظارت و پیشگیری و مبارزه با فساد دارای آثار فراوانی است.

این مقام قضایی بر تقویت اقدامات نهادهای نظارتی و حمایت از آنها  تأکید کرد و گفت: اخبار و گزارش‌های رسانه‌ها به مردم اثربخشی اقدامات نهادهای نظارتی را افزایش و اقتدار سازمانی و اعتماد به نفس آنها را بالا می‌برد و نهادهای قدرت نمی‌توانند در روند کار آنها خلل ایجاد کنند.

وی عنوان کرد: رسانه‌ها بانفوذی که در جامعه دارند، قادر هستند، افکار عمومی را در مبارزه با فساد اداری و رفتارهای غیرقانونی هدایت و بسیج کنند.

آبیار آگاه‌سازی جامعه و مشخص ساختن نواقص و معایب برخی از قوانین که سبب ایجاد فساد می‌شود را از دیگر رسالت رسانه‌ها دانست و ابراز داشت: اطلاع‌رسانی به‌موقع نتایج برخورد با متخلفان و مفسدان و آشکار کردن ماهیت و اهداف آنها برای افکار عمومی و ارائه نظریه‌های کارشناسی در جلوگیری از تکرار فساد اثر دیگر حضور رسانه‌ها در امر نظارت است.

وی تصریح کرد: با توجه به نقش اساسی رسانه‌ها در امر مهم نظارت و جلوگیری از فساد باید از رسانه‌ها و آزادی آنها حمایت و حق قانونی رسانه‌ها را در افزایش آگاهی عمومی و اطلاع‌رسانی صحیح در دسترسی به اطلاعات جامع و کامل به رسمیت شناخت.

معاون قضایی دادگستری کرمان جلب اعتماد عمومی و نیل به اهداف قانونی توسط رسانه‌ها را در التزام و تقید به رعایت شرع اسلام و قانون و مقررات جمهوری اسلامی ذکر کرد و بیان داشت: عدم وابستگی سیاسی و حزبی و گروهی، داشتن جسارت و شهامت، نقد دلسوزانه، عالمانه و اصلاح‌گرایانه و رعایت صداقت و امانت و عدالت‌طلبی از دیگر مواردی است که رسانه‌ها باید به آن مقید باشند.

وی خاطر نشان کرد: خود کنترلی در ارائه اطلاعات دقیق، صحیح و پاسخگو بودن در قبل موارد منتشره نیز از دیگر موضوعاتی است که رسانه‌ها ملزم به رعایت آنها هستند.

انتهای پیام/2446/ق30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول