اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره امور فرهنگی، چاپ و نشر کردستان:

ورود به حوزه رسانه کردستان ضابطه‌مند می‌شود

رئیس اداره امور فرهنگی، چاپ و نشر فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان از برگزاری آزمون علمی و ارائه چارچوب‌های مشخص برای ضابطه‌مند کردن حوزه صنفی رسانه در استان خبر داد.

ورود به حوزه رسانه کردستان ضابطه‌مند می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، سامان احمدی نایب‌رئیس خانه مطبوعات استان کردستان بعدازظهر امروز در نشست تخصصی مدیران مسئول و سرپرستان نشریات محلی، خبرگزاری‌ها و نمایندگی نشریات سراسری استان با معاون ارتباطات نماینده ولی‌فقیه در استان اظهار کرد: نبود مرکز تخصصی مطالعات و تحقیقات رسانه و نبود معیاری برای محصولات رسانه‌ای و فرهنگی در استان از جمله کاستی‌های قابل تأمل است.

وی افزود: ضعف شدید در عملکرد شورای اطلاع‌رسانی استان و سلیقه‌ای عمل‌ کردن این شورا مشکلاتی را برای حوزه رسانه و پیشبرد امور رسانه‌ای در استان فراهم کرده است.

احمدی خاطرنشان کرد: سفر پرخیر و برکت مقام معظم رهبری به کردستان فرصت‌های فراوانی را برای توسعه فرهنگی استان در حوزه‌های مختلف فراهم کرد که متأسفانه تاکنون از این فرصت‌ها به نحو احسن بهره ‌گرفته نشده است.

وی از نبود ضابطه‌ای مشخص برای ورود به حوزه رسانه در استان انتقاد کرد و افزود: طی چند روز اخیر جلسه ویژه‌ای با حضور مدیرخانه مطبوعات، مدیر سرای روزنامه‌نگاران استان در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برای بررسی راهکارهای مقابله با این معضل و ارائه روندی علمی و تخصصی برگزار شد.

احمدی ابراز امیدواری کرد که در آینده نزدیک با ورود اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و همکاری انجمن‌های صنفی و تشکل‌های مرتبط با حوزه رسانه استان بتوان زمینه ساماندهی و ضابطه‌مند کردن فعالیت‌های رسانه‌ای در استان را فراهم کرد.

رئیس اداره امور فرهنگی، چاپ و نشر فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان در ادامه سخنان خود تصریح کرد: متأسفانه طی چند سال اخیر فرصت قرابت فرهنگی با کردستان عراق را به تهدید تبدیل کرده‌ایم و از ظرفیت‌های رسانه و توانمندی‌های اصحاب رسانه استان آنچنان که شایسته است بهره‌ نگرفته‌ایم.

احمدی افزود: به دلیل ضعف مالی غالب بر مطبوعات استان شاهد استفاده ابزاری برخی مدیران و مسئولان از رسانه‌ها و فعالان این عرصه هستیم که این مهم بر چالش‌های پیش‌روی فعالیت‌های رسانه‌ای در استان افزوده است.

وی خاطر نشان کرد: نگاه بنگاه‌مابانه مدیران مسئول نشریات سراسری در استان‌ها موجب بروز مشکلات عدیده‌ای در استان‌ها شده است و کردستان نیز از این مهم مصون نمانده است.

احمدی در پایان سخنان خود خواستار واگذاری امور تصدی‌گری دولتی به بخش خصوصی شد و بر توجه و حمایت ویژه مدیران استان از فعالان رسانه‌ای تاکید کرد.

انتهای پیام/79006/ش30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول