اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون ارتباطات دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در کردستان خواستار شد‌

توانمندی‌های اصحاب رسانه کردستان در حوزه فرهنگی مدنظر قرار گیرد

معاون ارتباطات دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان خواستار بهره‌مندی دستگاه‌های اجرایی از توانمندی‌های اصحاب رسانه برای رفع مشکلات و موانع پیش روی توسعه استان شد.

توانمندی‌های اصحاب رسانه کردستان در حوزه فرهنگی مدنظر قرار گیرد

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، محمد طالبی ظهر امروز در نشست تخصصی با مدیران مسئول و سرپرستان نشریات محلی، خبرگزاری‌ها و نمایندگی نشریات سراسری در استان کردستان اظهار کرد: توانمندی‌های بسیاری در حوزه رسانه استان وجود دارد که با بهره‌گیری از این توانمندی‌ها می‌تواند زمینه را برای توسعه حوزه‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی پیدا کند.

وی افزود: ورود به مباحث اجرایی و ارائه راهکارهای متعدد از سوی رسانه‌ها می‌تواند در بسیاری موارد یاری‌رسان مسئولان باشد.

معاون ارتباطات دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در کردستان تصریح کرد: این دفتر با هدف ایجاد فضایی کارشناسی و برای رفع مشکلات و موانع پیش روی حوزه رسانه استان اقدام به برپایی سلسله نشست‌های تخصصی با حضور سرپرستان و مدیران مسئول خبرگزاری‌ها، نشریات محلی و نمایندگی نشریات سراسری استان نموده است.

طالبی خاطرنشان کرد: باید با بهره‌مندی از توان رسانه‌ها ظرفیت‌های بالقوه این حوزه را بارور کنیم.

وی عنوان کرد: توجه به خطوط قرمز نظام و در نظر گرفتن قوانین و مقررات از جمله اموری است که همه رسانه‌ها برای پیشبرد و ارتقای فعالیت‌های خود باید مدنظر داشته باشند.

شیروان یاری مدیر خانه مطبوعات استان کردستان نیز در این نشست خواستار باب‌کردن گفتمان انتقادی در استان شد و بر توجه ویژه به روزنامه‌نگاری توسعه در استان تأکید کرد.

وی افزود: متأسفانه کردستان یک استان صنعتی نبوده و نشریات محلی و فعالیت‌های رسانه‌ای در استان از کمترین حمایت‌های مالی بهره‌مند هستند.

یاری خاطرنشان کرد: عدم توزیع عادلانه آگهی‌ها و یارانه‌ها در نشریات محلی و نمایندگی نشریات سراسری در استان نیز بر مشکلات حوزه رسانه استان افزوده است.

خبات ساعدی مدیر سرای روزنامه‌نگاران استان کردستان نیز در این نشست اظهار کرد: خوشبختانه استان کردستان علی‌رغم تعداد کم خبرنگاران و فعالان رسانه‌ای خود نسبت به دیگر استان‌های همجوار بسیار موفق‌تر بوده و با گسترش دوره‌های آموزشی و ارتقای سطح علمی و تخصصی نیروهای موجود نیز می‌توان توسعه روزافزون فعالیت‌های رسانه‌ای در استان را محقق ساخت.

وی از طراحی سامانه ارزیابی و تحلیل فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی ویژه اصحاب رسانه استان خبر داد و افزود: امید است با حمایت متولیان حوزه فرهنگی و رسانه استان و نگاه ویژه مسئولان اجرایی استان شاهد توسعه فعالیت‌های رسانه‌ای در کردستان باشیم.

انتهای پیام/79006/ش30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول