اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فعالان رسانه‌ای کردستان خواستار شدند

تشکیل بانک اطلاعاتی منسجم رسانه‌ای در کردستان

فعالان رسانه‌ای کردستان طی نشستی تخصصی خواستار رفع معضلات آموزشی، تشکیلاتی و تسهیل امور صنفی‌‌شان توسط مسئولان اجرایی استان شدند.

تشکیل بانک اطلاعاتی منسجم رسانه‌ای در کردستان

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، ظهر امروز در دفتر نمایندگی ولی‌فقیه و توسط معاونت ارتباطات این دفتر جلسه‌ای دیگر از سلسله نشست‌های تخصصی حوزه رسانه استان با حضور مدیران مسئول نشریات محلی، سرپرستان دفاتر استانی خبرگزاری‌ها و نشریات سراسری برگزار شد.

فعالان رسانه‌ای کردستان در این نشست به بیان معضلات، مشکلات و چالش‌های پیش‌ روی حوزه فعالیت خویش پرداختند.

محمود محمودی سردبیر هفته‌نامه آگرین روژ از بی‌تدبیری در حوزه مدیریت مرتبط با فعالیت‌های رسانه‌ای به‌عنوان عاملی در مسیر توسعه فعالیت‌های رسانه‌ای در استان یاد کرد و افزود: امید است با برنامه‌ریزی درست و منطقی شاهد رفع این مشکل در استان باشیم و دستگاه‌های متولی امر نیز در این حوزه احساس مسئولیت نمایند.

وی افزود: نگاه‌ امنیتی به حوزه رسانه موجب تبدیل‌ شدن منتقدان جامعه به معاندان نظام می‌شود که امیدواریم با تدبیر مدیران و مسئولان متولی امر؛ این نگاه ایجاد نشود.

عارف رحیمی مدیرمسئول هفته‌نامه محلی سوران نیز بر رفع مشکلات مالی و دغدغه‌های اصحاب رسانه در این حوزه تأکید کرد و افزود: کردستان تنها استانی است که روزنامه ندارد و حتی در حوزه چاپ نیز یک دستگاه چاپ رول در استان وجود نداشته و این امر بر مسیر توسعه و گسترش فعالیت‌های نشریات محلی در استان خدشه‌ وارد کرده‌ است.

رحیمی خواستار تشکیل بانک اطلاعاتی منسجم رسانه‌ای در استان شد و افزود: بدون ساماندهی و نظم‌ بخشیدن به امور نمی‌توان به توسعه و تعالی فکر کرد.

مسعود احمدی مدیرمسئول هفته‌نامه محلی سیروان و سرپرست خبرگزاری ایرنا در کردستان در این نشست بر تقویت فعالیت‌های آموزشی و رفع ضعف‌های موجود در این حوزه تأکید کرد.

وی افزود: ضعف در امور آموزشی حساسیت‌های خبری در استان را کاهش داده و بر ناکارآمدی، غیرمردمی ‌بودن و عدم تازگی سوژه‌های رسانه‌ای در استان افزوده است.

توفیق مفاخری سرپرست خبرگزاری فارس در استان کردستان نیز در این نشست بر رصد متناوب فعالیت‌های رسانه‌ای توسط دستگاه‌های متولی امر و ایجاد چارچوبی ضابطه‌مند برای تقدیر از فعالان رسانه‌ای در استان تأکید کرد.

وی همچنین بر تداوم سلسله نشست‌های تخصصی با حضور فعالان رسانه‌ای استان تأکید کرد و افزود: مشکلات و معضلات حوزه رسانه با حضور و مشارکت اصحاب رسانه رفع خواهد شد.

انتهای پیام/79006/ط30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول