اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

‌فرماندار پلدختر:

‌رسانه‎ها باید همواره مورد تکریم و احترام مسئولان باشند

فرماندار پلدختر گفت: ‌دولت برای امید دادن به مردم آمده و من در مسیر انتقاد همواره در کنار رسانه‎ها هستم، تا در کنار مسئولان و اعتقاد دارم که رسانه‎ها باید همواره مورد تکریم و احترام مسئولان باشند.

‌رسانه‎ها باید همواره مورد تکریم و احترام مسئولان باشند

به گزارش خبرگزاری فارس از پلدختر، فریدون رشیدی عصر امروز در نشست با اصحاب رسانه و خبرنگاران ‌افزود: دستگاه‌های اجرایی شهرستان پلدختر از انتقاد فراری نیستند، بلکه نقد را باید قبول داشته باشند و از نقد مصلحانه و بی‎طرفانه رسانه‌ها استقبال کنند، چون نقد سازنده می‌تواند بیشترین کمک را به یک مدیر و یا دستگاه داشته باشد.

وی با بیان اینکه مهمترین هدف ما خدمت به مردم است و در این راه از هیچگونه فعالیتی کوتاهی نمی‎کنیم، گفت: بالاترین افتخار برای مسئولان خدمت به مردم است و هیچ خدمتی اولاتر و ارزشمندتر از خدمت به مردم نیست.

رشیدی اظهار داشت: رسانه‎ها حمایت حکیمانه، رصد هوشمندانه و انتقاد منصفانه، سازنده و به دور از غرض از دولت را در دستور کار قرار دهند.

وی نقد بدون حب و بغض را زمینه‎ساز تعالی هر جامعه دانست و افزود: انتقاد رسانه‌ها براساس نگاه اصلاح‌گرایانه و دلسوزانه و در جهت اصلاح و بهبود امور باشد و هیچ مدیری نباید از نقد رسانه هراسی داشته باشد.

 رشیدی تصریح کرد: یکی از بهترین ابزارهای رسانه، نقد و نقادی است که باید با استفاده از آن در مسیر درست به بالندگی شهرستان کمک کرد.

فرماندار پلدختر گفت: اصحاب رسانه نماینده افکار عمومی و پل ارتباطی میان مردم و مسئولان هستند و مدیران دستگاه‎های اجرایی شهرستان باید همکاری لازم را با اصحاب رسانه داشته باشند.

وی انتقاد را حق مردم دانست و افزود: انسداد و جلوگیری از نقد موجب میل به فساد و دروغگویی می‎شود که فساد سه هزار میلیاردی در کشور بخشی از آن مربوط به انسداد نگاه نقادانه بود.

 رشیدی تصریح کرد: یک رسانه خوب، رسانه‎ای واقع بین، منتقد و منصف است، نقد غرض آلود هیچ دردی را درمان نمی‎کند و مردم به رسانه‎ای که دروغ بگوید اعتماد ندارند.

وی بر ضرورت تعامل با اهالی رسانه و بر ایجاد روحیه انتقادپذیری در بین مدیران و جامعه تأکید کرد و گفت: مشی دولت گفتمان اعتدالی است و اعتدال نقطه مقابل افراط و تفریط است و رسانه‎های شهرستان در تبیین این گفتمان نقشی اساسی به عهده دارند.

رشیدی خبرنگاران را چشم بینا و گوش شنوای جامعه دانست و افزود: خبرنگاران باید شرایط نقد را فراهم و فرهنگ نقدپذیری را تبیین کنند، زیرا از نشانه‎های پیشرفت یک جامعه، دارا بودن اخلاق نقدپذیری است.

فرماندار پلدختر گفت: دکتر روحانی رئیس جمهور ایران اسلامی نیز بر نقدپذیری تکیه دارند، بنابر این باید اجازه داد، تا انتقاد عمومیت پیدا کند و مدیران ارتباط با رسانه‌ها را نوعی تهدید برای ماندگاری و تهدید شغلی تلقی نکنند، زیرا این تفکر در دولت تدبیر جای ندارد و محکوم است.

وی با بیان اینکه انتقاد باید با تحقیق و پژوهش همراه باشد، تا در اجرای طرح‎ها و برنامه‎ها تاثیرگذار باشد، افزود: حب و بغض در کلام اهل رسانه نباید دخالت کند و امر به معروف و نهی از منکر مصداق بارز نقد است.

رشیدی تصریح کرد: با امام جمعه پلدختر هماهنگی و همکاری لازم را داریم و برای توسعه و آبادانی شهرستان نیازمند اجماع همه اقشار ، اقوام و افراد صاحب نفوذ هستیم، تا به همراه مسئولان با یکدیگر هم اندیشی و در مسیر توسعه پایدار و همه جانبه گام‎های بلندتر از گذشته برداریم.

وی به فعالیت اصحاب رسانه در شهرستان پلدختر اشاره کرد و گفت: نقش مطبوعات در پیشرفت شهرستان غیر قابل انکار است و به عنوان یک شهروند از عملکرد خبرنگاران فعال و متعهد پلدختر که با انعکاس درست اخبار و رویدادها موجب ایجاد امیدواری در بین مردم می‌شوند و با بیان مشکلات و کاستی‌ها نیز مدیران را به انجام کار و تلاش بیشتر تشویق می‌کنند، قدردانی می‎کنم.

 رشیدی افزود: خوشبختانه خبرنگاران و روزنامه‌نگاران شهرستان پلدختر به واقعیت‎های موجود پرداخته، اخبار را دقیق منعکس می‎کنند و امور مورد غفلت واقع شده را به مسئولان یادآوری می‎کنند و ثابت کرده‌اند که بیش از منافع شخصی به مصالح شهرستان و مردم توجه دارند.

فرماندار پلدختر گفت: دولت برای امید دادن به مردم آمده و من در مسیر انتقاد همواره در کنار رسانه‎ها هستم، تا در کنار مسئولان و اعتقاد دارم که رسانه‎ها باید همواره مورد تکریم و احترام مسئولان باشند.

‌انتهای پیام/2304/ش40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول