اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان طارم خبر داد

فرآوری محصول انار در شهرستان طارم

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان طارم گفت: محصول انار شهرستان طارم فرآوری شده است.

فرآوری محصول انار در شهرستان طارم

مسعود زنگنه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان، اظهار داشت: محصول انار یکی از محصولات مهم باغی شهرستان طارم است که بعد از برداشت فرآوری می‌شود.

وی به میزان برداشت این محصول در سال جاری اشاره کرد و ادامه داد: در سال جاری بیش از 17 هزار و 990 تن انار از باغات شهرستان طارم برداشت شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان طارم با بیان اینکه این میزان تولید انار از یک هزار و 285 هکتار از باغات بارده شهرستان طارم بوده یادآور شد: این 17 هزار و 990 تن محصول انار از سطح زیر کشت باغات بارده بوده و سطح زیر کشت محصول انار در طارم یک هزار و 500 هکتار بوده است.

این مسئول به فرآوری محصول انار اشاره کرد و گفت: از این میزان تولید 16 هزار و 190 تن برای مصرف تازه خوری و همچنین یک هزار و 800 تن دیگر نیز برای تهیه رب انار با طعم‌های ملس و ترش استفاده می‌شود.

زنگنه تولید رب انار را یادآور شد و تاکید کرد: برای تهیه رب انار بیشتر از محصول اناری استفاده می‌شود که به دلیل تغییرات فیزیولوژیکی و آب و هوایی منجر به ترک خوردگی محصول انار شده که با این وجود حدود 216 تن رب خالص انار تولید می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان طارم به خانوارهای بهره بردار این محصول نیز اشاره کرد و ابراز داشت: بیش از 3 هزار خانوار بهره‌بردار انار در شهرستان طارم هستند که بیش از 30 هزار نفر روز در کار برداشت انار مشغول بوده و از این طریق درآمد کسب می‌کنند.

وی درآمدزایی این خانوارها اشاره و خاطرنشان کرد: با پایان برداشت این محصول 274 میلیارد ریال عاید کشاورزان این شهرستان شده است.

این مسئول همچنین ارقام تولیدی این محصول را یادآور شد و اذعان داشت: ارقام موجود در شهرستان شامل ملس شیرین، ملس ترش، پوست سیاه، شاه بار، میخوش، دوستی، زاغ،پوست کدویی، ترش جنگلی و ترش محلی بوده و بازار مصرف انار تولیدی طارم به سایر شهرهای استان و استان‌های همجوار است.

انتهای پیام/73007/ن۳۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول