اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی البرز خبر داد

تجهیز 11 هزار هکتار اراضی کشاورزی البرز به سیستم‌های آبیاری مدرن

مدیر آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی استان البرز گفت: تاکنون بیش از 11هزار هکتار از اراضی کشاورزی این استان به سیستم‌های آبیاری نوین تجهیز شده‌ است.

تجهیز 11 هزار هکتار اراضی کشاورزی البرز به سیستم‌های آبیاری مدرن

حجت‌الله رضایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: شرایط جوی و کاهش نزولات آسمانی در سال‌های اخیر موجب شده است که مشکلات مربوط به تأمین آب مورد نیاز مردم و همچنین آب کشاورزان و باغداران در سراسر کشور افزایش یابد.

وی تصریح کرد: کشور ما جزو مناطقی است که با مشکل خشکسالی و کم آبی دست و پنجه نرم می‌کند و اگر در حوزه صرفه‌جویی مصرف آب و اصلاح شیوه‌های آبیاری مزارع و اراضی کشاورزی و باغ‌ها برنامه جدی و علمی نداشته باشیم، به طور قطع کم‌ آبی‌ها خسارات جبران ناپذیری به کشور و اقتصاد کشاورزی ما وارد خواهد کرد.

*حمایت دولت از اصلاح شیوه‌های آبیاری در مزارع کشاورزی

مدیر آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی استان البرز در پاسخ به این پرسش خبرنگار فارس در کرج مبنی بر اینکه چه اقداماتی در حوزه اصلاح شیوه‌های آبیاری در این استان تاکنون انجام شده است، گفت: در سال‌های گذشته شیوه‌های آبیاری در مزارع و باغات استان به صورت سنتی بود و این شیوه میزان هدر رفتن آب را به شکل چشم‌گیری افزایش می‌دهد.

رضایی بیان داشت: به همین دلیل ضرورت استفاده از سیستم‌های مدرن در حوزه آبیاری از سوی کارشناسان به کشاورزان و باغداران ارائه و حتی اعلام شد که دولت تسهیلات ویژه‌‌ای در اختیار بخش کشاورزی برای اصلاح شیوه‌های آبیاری سنتی قرار می‌دهد.

وی افزود: در حال حاضر بیش از 85 درصد هزینه‌ها را دولت تأمین می‌کند و کشاورزانی که قصد تبدیل شیوه‌های آبیاری مزارع خود از سنتی به مدرن را دارند، تنها باید 15 درصد کل هزینه‌ها را پرداخت کنند.

مدیر آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی استان البرز متذکر شد: این هزینه نیز در مدت کوتاهی و با کاهش هزینه آب مصرفی کشاورزان تأمین خواهد شد.

رضایی گفت: با اجرای این طرح و ارائه تسهیلات ویژه از سوی دستگاه‌های اجرایی مسئول به کشاورزان شاهد هستیم که بیش از 11 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان البرز مجهز به سامانه‌های آبیاری مدرن شده‌اند.

وی در پایان اظهار امیدواری کرد که با توجه ویژه کشاورزان و ارائه تسهیلات و حمایت‌های بیشتر، در آینده تمام اراضی کشاورزی و باغی استان البرز به سیستم‌های مدرن آبیاری مجهز شوند.

انتهای پیام/2302/ق30/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول