اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد کشاورزی بابلسر خبر داد

تشکیل کمیته مدیریت مبارزه تلفیقی آفات کشاورزی در بابلسر

مدیر جهاد کشاورزی بابلسر از تشکیل کمیته مدیریت مبارزه تلفیقی آفات در این شهرستان خبر داد.

تشکیل کمیته مدیریت مبارزه تلفیقی آفات کشاورزی در بابلسر

به گزارش خبرگزاری فارس از بابلسر، امیر خیرالله‌پور عصر امروز در جلسه شورای بهداشت شهرستان  در سالن اجتماعات فرمانداری بابلسر اظهار داشت: با توجه به اینکه سازمان جهاد کشاورزی متولی خط تولید در حفظ بهداشت، محیط زیست، امنیت غذایی و بهداشتی است به تولید محصول سالم توجه ویژه می‌کند.

وی از تشکیل کمیته مدیریت تلفیقی آفات خبر داد و گفت: اجرای مبارزه بیولوژیک با آفات در امور اراضی و باغات مهم‌ترین برنامه این کمیته بوده و با واگذاری امور تولیدات و اجرایی از جمله آموزش به بخش خصوصی توانستیم برای حفظ محیط زیست در 4 هزار و 500 هکتار از اراضی، 500 هکتار از مرکبات، 50 هکتار ذرت، 150 هکتار سویا و 50 هکتار گوجه‌فرنگی از مبارزه بیولوژیک استفاده کنیم.

این مسئول عنوان کرد: در ادامه این برنامه تدوین پروفایل شیمیایی با هماهنگی تعزیرات صورت گرفت که منجر به تشکیل دو جلسه شد که طبق آن مقرر شد کنترل مواد شیمیایی در فروشگاه‌ها مورد توجه قرار گیرد.

مدیر جهاد کشاورزی بابلسر با اشاره به اینکه باید استفاده از مصرف سموم شیمیایی آخرین مرحله مبارزه با آفات باشد، تصریح کرد: بر اساس تمهیدات سازمان جهاد کشاورزی مازندران، شبکه مراقبت، برگزاری کلاس ترویجی اف اف اس، آی پی ام، کارگاه آموزشی، تولید حشرات مفید، استفاده از فرمول‌هایی که سبب کاهش سموم، حفظ محیط زیست و محصولات سالم می‌شود، باید مورد توجه قرار گیرد.

وی به کشت دوم برنج در شالیزارهای این شهرستان اشاره کرد و گفت: در سال‌جاری از 15 هزار و 100 هکتار از اراضی زراعی برنج، 7 هزار هکتار به کشت دوم اختصاص یافت که از این مقدار یک هزار و 850 هکتار برداشت رتون و بیش از 27 هزار تن تولید داشتیم.

خیرالله‌پور با اشاره به اینکه 18 فروشگاه سموم در این شهرستان فعالیت دارد، گفت: هر هفته کارشناسان سازمان از این فروشگاه‌ها بازدید کرده و به سموم غیرمجاز اجازه فروش داده نمی‌شود.

وی گفت: بابلسر با وجود 9 هزار و 250 بهره‌بردار زراعی و باغی برای کشت دوم خود در سال گذشته تنها از مبارزه بیولوژیک استفاده کرده است.

انتهای پیام/86010/غ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول