اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار مرکزی:

استفاده از تجارب علمی در بخش کشاورزی ضروری است

استاندار مرکزی گفت:استفاده از تجارب علمی در بخش کشاورزی ضروری است.

استفاده از تجارب علمی در بخش کشاورزی ضروری است

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، محمدحسین مقیمی عصر امروز در نشست شورای استان مرکزی که با حضور اعضای مجمع استانداران ادوار مختلف در اراک برگزار شد، اظهار داشت: استان مرکزی از ظرفیت‌ها و قابلیت‌های بسیاری در بخش کشاورزی و صنعت برخوردار است که با برنامه‌ریزی و استفاده از تجارب گذشتگان می‌توان از این ظرفیت‌ها نهایت بهره را برد.

وی با اشاره به برگزاری مجمع استانداران ادوار گذشته استان و طرح دیدگاه‌ها و تجارب استانداران پیشین در این مجمع، خاطرنشان کرد: نبود منابع آب به عنوان یکی از چالش‌های جدی استان مرکزی، موضوع مطرح شده از سوی اکثر استانداران در این مجمع بود که با توجه به کمبود آب در بخش کشاورزی، صنعتی و شرب انتقال آب از منابع دیگر و همچنین استفاده بهینه از منابع آبی در این نشست مورد تأکید قرار گرفت.

استاندار مرکزی همچنین ضرورت یکپارچه‌سازی زمین‌های کشاورزی را از دیگر موارد مطرح شده در مجمع مطرح کرد و ادامه داد: توسعه آبیاری تحت فشار، افزایش کشت گلخانه‌ای، استفاده از تجارب علمی در بخش کشاورزی از دیگر مواردی بود که در مجمع پیرامون آن بحث و تبادل نظر شد.

مقیمی با اشاره به وضعیت دانشگاه‌ها نیز اظهار داشت: هم‌اکنون این استان با دارا بودن بیش از 110 هزار دانشجو و طلبه از استان‌های نمونه کشور در بخش دانشگاهی است که باید ضمن توجه به کمیت از نظر کیفی نیز به استانداردهای لازم دست پیدا کنیم.

وی اضافه کرد: این استان با پیشینه فرهنگی قوی، مشاهیر و نخبگان بسیاری را تقدیم انقلاب کرده که این مهم ضرورت توجه به بحث فرهنگی و دانش و فناوری را صد چندان می‌کند.

نماینده عالی دولت در استان مرکزی با اشاره به لزوم گسترش حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌‌ها، عنوان کرد: این استان در زمینه صنعتی رشد صنعتی را به خوبی طی کرده و سومین استان صنعتی کشور است که می‌تواند با بهره‌مندی از تجارب اساتید دانشگاهی در کنار صنعت به رشد علمی خود نیز دست پیدا کند.

مقیمی تأکید کرد: ‌قرار گرفتن در مرکزیت کشور و همچنین نزدیکی به تهران زمینه خوبی را برای تولید محصولات صنعتی این استان فراهم کرده است که باید با ترسیم نقشه راه توسعه صنعتی را ادامه داده و با توجه به قانون برنامه پنجم طرح‌هایی را به تصویب رساند که دارای توجیه اقتصادی، صنعتی و زیست‌محیطی باشد.

وی در پایان توجه به عمران شهری، بازسازی بافت‌های فرسوده، توجه به حمل و نقل درون‌شهری، روانسازی ترافیک، توسعه صنعت گردشگری، اجرای طرح‌های مصوب شده، توجه به پهنه‌بندی معادن و ... را از دیگر موارد مطرح شده در مجمع امروز عنوان کرد.

انتهای پیام/87001/ذ30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول