اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس جهاد کشاورزی دشتستان خبر داد

ایجاد صنایع تبدیلی در حوزه کشاورزی دشتستان

رئیس جهاد کشاورزی دشتستان از ایجاد صنایع تبدیلی در حوزه کشاورزی دشتستان خبر داد.

ایجاد صنایع تبدیلی در حوزه کشاورزی دشتستان

حسین قیصری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در دشتستان اظهار داشت: کشاورزی از مهم‌ترین مشاغل مردم دشتستان است و بر اساس آمار بیش از 70 درصد اراضی کشاورزی استان بوشهر متعلق به دشتستان است.

وی افزود: انجام طرح‌های زیرساختی و زیربنایی برای کشاورزی به ویژه در زمینه آبیاری و تامین آب کشاورزی از اولویت‌های مسئولان استان و شهرستان است.

قیصری با اشاره به اهمیت لایروبی زهکش‌ها در مناطق کشاورزی  تصریح کرد: اجرای عملیات لایروبی و نگهداری در زهکش‌هایی که در سالیان قبل احداث شده، به عهده امور آب است و جهاد کشاورزی مسئولیتی در قبال این زهکش‌ها ندارد.

این مسئول اضافه کرد: مطالعات لازم به‌منظور توسعه زهکش‌های آبپخش در 1008 هکتار از اراضی کشاورزی این منطقه صورت گرفته و اجرای این عملیات گامی در توسعه و پیشرفت کشاورزی است.

رئیس جهاد کشاورزی دشتستان یادآور شد: برداشت محصول گوجه‌فرنگی در دشتستان در ماه جاری آغاز شده و انتظار داریم این محصول با کیفیت خوبی به بازار عرضه شود.

وی تاکید کرد: از هر هکتار از مزارع زیر کشت گوجه‌فرنگی در دشتستان حدود 900 تن محصول برداشت می‌شود و پیش‌بینی می‌کنیم بیش از 36 هزار تن گوجه برداشت شود.

رئیس جهاد کشاورزی دشتستان متذکر شد: ایجاد صنایع تبدیلی در حوزه کشاورزی از راهکارهای پیشرفت کشاورزان است و در این مسیر اقدامات بسیار خوبی انجام شده است.

قیصری در پایان اذعان داشت: در روستاهای دشتستان شاهد رونق کشاورزی هستیم و تقویت کشاورزی در مناطق دوردست نیز در دستور کار این مجموعه قرار دارد.

انتهای پیام/2452/ن20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول