اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار درمیان خبر داد

کشف 175کیلوگرم انواع مواد مخدر در درمیان

فرماندار درمیان گفت: در پاییز سال‌جاری 175کیلوگرم انواع مواد مخدر از قاچاقچیان در این شهرستان کشف شده است.

کشف 175کیلوگرم انواع مواد مخدر در درمیان

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، به نقل از روابط عمومی فرمانداری درمیان، رجبعلی براتی در نشست شورای فرعی هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان درمیان اظهارداشت: میزان کشفیات در پاییز امسال نسبت به مدت مشابه در سال گذشته حدود 20 درصد رشد داشته است.

وی، با بیان این که در این ارتباط 13 دستگاه خودرو و موتورسیکلت از قاچاقچیان کشف شده است، ادامه داد: از مهرماه سال‌جاری حدود 100 توزیع کننده و خرده فروش مواد مخدر در شهرستان شناسایی و دستگیر شده‌اند.

فرماندار درمیان از پاکسازی سه منطقه دیگر شهرستان از وجود قاچاقچیان و مواد مخدر خبر داد و تصریح کرد: لزوم موفقیت 100 درصدی در مبارزه با مواد مخدر شهرستان مرزی درمیان همکاری و تعامل تمامی نهادها و دستگاه‌های مسئول است.

براتی با بیان اینکه در سال‌جاری 120 بیمار مبتلا به اعتیاد به مراکز ترک اعتیاد شهرستان مراجعه کرده‌اند و تاکنون 18 نفر آنان موفق به ترک شده‌اند، اذعان داشت: این افراد در حال حاضر برای اشتغال به کارگروه اشتغال شهرستان معرفی شده‌اند که در صورت تأیید کارگروه تسهیلات اشتغالزایی بین سه تا 15 میلیون تومان بسته به شغل درخواستی به آن‌ها پرداخت می‌شود.

وی از اختصاص مبلغ 12 میلیون و 500 هزار تومان به مراکز ترک اعتیاد شهرستان در آذرماه سال‌جاری خبر داد و گفت: علاوه بر این در سال‌ جاری مبلغ 11 میلیون تومان در اجرای طرح مصون‌سازی و آموزش خانواده‌ها توسط آموزش و پرورش و بهزیستی شهرستان هزینه شده است.

فرماندار درمیان از راه‌اندازی سه مرکز اجتماعی، توانبخشی و ترک اعتیاد دیگر در سطح شهرستان خبر داد و اذعان داشت: در بحث مبارزه با مواد مخدر باید ریشه‌ای عمل‌ کرد به گونه‌ای که عملکرد شورا در جامعه ملموس بوده و باز خورد آن در جامعه دیده شود.

براتی خاطرنشان کرد: آگاه‌سازی مردم از طریق کارگاه‌های آموزشی و پیشگیری، غنی‌سازی اوقات فراغت جوانان به ویژه دانش‌آموزان، ایجاد فرصت‌های شغلی مناسب با توجه به نیاز شهرستان و کنترل راه‌های مواصلاتی از جمله مهم‌ترین راهکارهای عملی مبارزه با مواد مخدر در درمیان به شمار می‌رود.

انتهای پیام/69025/ق/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول