اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

توسط دانش‌آموزان بیرجندی صورت گرفت

رونق کتابخانه‌های روستایی بیرجند با اهداء 1000 جلد کتاب

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی گفت: کتاب‌خانه‌های پنج مدرسه مقطع ابتدایی بخش روستایی بیرجند با اهدای هزار جلد کتاب توسط دانش‌آموزان بیرجندی رونق گرفت.

رونق کتابخانه‌های روستایی بیرجند با اهداء 1000 جلد کتاب

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، عبدالرضا صمدی عصر امروز در جمع معلمان بیرجندی اظهار داشت: حرکت عمومی نظام تعلیم و تربیت به سمت و سوی تفکر و اندیشیدن در حال پیشرفت است.

وی ادامه داد: کتاب‌های مناسب باید در اختیار کودکان و نوجوانان قرار بگیرد و این وظیفه سنگین بر دوش خانواده و اولیای تربیتی است تا با تشویق و هدایت این عزیزان به سمت و سوی مطالعه، صفاتی مانند تفکر، خلاقیت، صبر و  دقت در کودکان و نوجوانان تقویت شود.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری درباره اهمیت و جایگاه زبان فارسی به ویژه در جامعه کودکان تأکید کرد و گفت: باید به کودکان کمک کنیم تا لذت مطالعه را چشیده و اهمیت زبان فارسی را از همین دوران کودکی و مقطع ابتدایی درک کنند.

صمدی افزود: طی دو روز گذشته کتابخانه‌های پنج مدرسه ابتدایی از کتاب‌های اهدایی حوزه‌ کودکان و نوجوانان بهره‌مند شدند.

وی یادآور شد: با اجرای طرح "هدیه‌ کتاب"  و با شعار همه با هم فرصت را برای کودکان و نوجوانان روستایی فراهم کنیم، بیش از هزار جلد کتاب توسط دانش‌آموزان بیرجندی برای اهدا به کودکان روستایی  جمع‌آوری شده است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: روستاهای حسین‌آباد سادات، دهنو، چهکند، علی‌آباد و مجتمع شمس طوس از جمله این کتابخانه‌ها بودند.

صمدی تصریح کرد: این کتاب‌ها حاصل همت والای دانش‌آموزان بیرجندی بود که با بخشیدن کتاب‌های خود به دوستانشان که در روستا تحصیل می‌کنند، کار بزرگی انجام دادند.

وی متذکر شد: مطالعه‌کردن و توصیه به دیگران در امر مهم کتاب‌خوانی یکی دیگر از کارهای بزرگی است که دانش‌آموزان می‌توانند انجام دهند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی خطاب به کودکان روستایی خاطرنشان کرد: کتاب خواندن کودکان و نوجوانان را وادار به تفکر می‌کند و آنان که کتاب بیشتر می‌خوانند، در برابر مشکلات زندگی تصمیمات عاقلانه‌تری می‌گیرند و به تعبیری دیگر کتاب خواندن زندگی کردن را به کودکان می‌آموزد.

وی اذعان داشت: مطالعه کتاب تأثیر عمیقی در اندیشه کودکان دارد و شرایط را برای بروز خلاقیت‌ها فراهم می‌کند.

انتهای پیام/69017/ک30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول