اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی قزوین:

توسعه‌یافتگی نباید موجب غفلت از سلامت انسان شود

مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین بیان اینکه توسعه‌یافتگی نباید موجب غفلت از سلامت انسان شود، گفت: شهری را که از تمام مزایای توسعه یافتگی بهره‌مند است اما سلامت ندارد، نمی‌توان توسعه یافته نامید.

توسعه‌یافتگی نباید موجب غفلت از سلامت انسان شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، سعید وزیری‌نژاد ظهر امروز در همایش بزرگداشت روز جهانی داوطلبان سلامت که در سالن اجتماعات فرهنگسرای بانو حضرت فاطمه زهرا(س) برگزار شد، اظهار کرد: داشتن شهرهای سالم در تمام زمینه‌ها از مواردی است که همواره مدیران شهرهای مختلف به دنبال دستیابی به آن بوده‌اند؛ اما صرفاً داشتن شهری زیبا با ساختمان‌های مجلل یا سیستم حمل و نقل پیشرفته برای توسعه یافتگی شهر کافی نیست.

وی با بیان اینکه توسعه یافتگی نباید موجب غفلت از سلامت انسان شود، افزود: شهری را که از تمام مزایای توسعه‌یافتگی بهره‌مند است اما سلامت ندارد، نمی‌توان توسعه یافته نامید.

مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین وجود 140 هزار دانشجو و افزون بر 70 دانشگاه و مؤسسه آموزشی در استان را نشانگر توسعه حوزه آموزش در کشور خواند و ادامه داد: با برقراری ارتباط میان رابطان سلامت حلقه مفقوده میان حوزه تخصصی دانشگاه و طرح پیونددهنده داوطلبان پیدا شده است.

وزیری‌نژاد با بیان اینکه دانشگاه باید خدمات خود را برای خانواده‌ها افزایش دهد، عنوان کرد: این کار به ابزاری نیاز دارد که همان رابطان سلامت هستند.

این مسئول با اشاره به سن امید به زندگی در کشورهای توسعه یافته و ملت‌های شرقی که بالای 80 سال عمر می‌کنند، تصریح کرد: امید به زندگی با تلاش‌های فعالان حوزه سلامت در کشور 72 سال برای مردان و 74 سال برای زنان رسیده است، باید تلاش بیشتری برای افزایش آن صورت گیرد.

مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین با بیان اینکه وجود و فعالیت داوطلبان سلامت سبب افزایش آگاهی مردم و کاهش بیماری‌‌ها و آمار مرگ و میر می‌شود، خاطرنشان کرد: باید به شاخص‌های سلامت اهمیت بیشتری داده شود و به این مسائل در کنار مباحث اخلاقی و ایمانی افراد توجه بیشتری صورت گیرد.

وزیری‌نژاد بیان کرد: افراد باید علاوه بر برخورداری از جسم و روحی سالم، وظیفه و رسالت دینی خود را با کمک به همنوع انجام دهند تا با کاهش عوامل تهدیدکننده سلامت، سطح سلامت افراد افزایش یابد.

مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین همچنین در بخش دیگری از سخنانش تقسیم‌بندی شهر بر اساس محلات را مورد توجه قرار داد و بیان کرد: با این کار شهر برای همیشه به محلات قانونمند تقسیم شده است تا از خود مردم محلات برای اداره امور، خواسته‌ها و نیازهای آنان استفاده شود.

در این برنامه محمدرضا مدبر رئیس مرکز بهداشت شهید بلندیان شهرستان قزوین نیز طی سخنانی حضور رابطان سلامت را یکی از پایه‌های اصلی خدمات بهداشتی اولیه و از علل موفقیت برنامه‌های سلامت در حوزه‌های مختلف بخش‌های بهداشتی و درمانی خواند و عنوان کرد: برقراری این ارتباط در کنار مزایایی که برای رابطان سلامت دارد، یکی از نیازهای روحی انسانی را که خدمت به همنوع است، برای رابطان برطرف می‌کند.

در این مراسم سیدسعید صدقی اسکویی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قزوین و رئیس مرکز بهداشت استان، هاشم علیجانی مدیر مرکز مدیریت شبکه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قزوین، محمدرضا مدبر رئیس مرکز بهداشت شهید بلندیان شهرستان قزوین، سیدکاظم مجابی رئیس کمیسیون سلامت و حسین صلح‌جوی منفرد رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر قزوین و تعداد زیادی از رابطان سلامت استان نیز حضور داشتند.

همچنین در این برنامه تعدادی از رابطان سلامت فعال در استان قزوین و برندگان مسابقه سلامت با دریافت هدایایی مورد تقدیر قرار گرفتند.

انتهای پیام/77011/خ30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول