کامبیز شمسناتری امروز در گفتوگو با خبرنگار فارس در ساری افزود: اگر قرار است خودروهای شخصی مسافرکشی کنند پس لااقل راننده و خودروی آن نیز مختص چالوس و نوشهر باشد نه اینکه از شهرها و استانهای دیگر بیایند و در خط نوشهر و چالوس مسافرکشی کنند.
وی تصریح کرد: دیده شده که رانندهای که از ساعت پنج صبح از گرگان حرکت میکند و مسافر به نوشهر و چالوس میآورد و پس از پیاده کردن مسافران، تا غروب در خط نوشهر و چالوس مسافرکشی میکند و سپس غروب مسافر به مقصد ساری و گرگان سوار میکند.
مدیرعامل تعاونی و نماینده حقوقی تاکسیداران چالوس با ابراز گلایه از بیتوجهی مسئولان نسبت به این موضوع اظهار داشت: مسئولان نسبت به این سواریها تسامح زیادی میکنند.
شمس ناتری بوروکراسی اداری در حوزه تاکسیرانی را یکی از مشکلات این صنف دانست و عنوان کرد: آن قسمت از کارهای تاکسیرانی که به پلیس 10+ ارسال میشود، با وجود اینکه در سال گذشته یک روزه انجام میشد، اکنون چند روز طول میکشد تا آن کار انجام شود و همچنین هزینهای که سال قبل 500 تومان بود الان به پنج تا 10 هزار تومان رسید و این برای تاکسیداران و تاکسیرانی سخت است.
وی درباره صدور کارت سلامت خاطرنشان کرد: کارت سلامت درون شهری و برون شهری اصلا تعریف و تفکیک نشده است و بیشتر کارتهای سلامت که برای تاکسیداران نوشهر و چالوس صادر شده است، برون شهری است.
مدیرعامل تعاونی و نماینده حقوقی تاکسیداران چالوس ادامه داد: این کارت به نظرم یک چیز فرمالیته است و زمانی که فرد برای دریافت کارت سلامت به پزشک معرفی میشود اصلا مورد معاینه و آزمایش خاصی واقع نمیشود و در هر حال این کارها نه تنها بیجهت فقط وقت رانندگان را میگیرد بلکه هزینههای هنگفتی هم روی دست آنها میگذارد و جالب اینکه اصلا دفترچههای بیمه تامین اجتماعی را هم قبول نمیکنند.
وی تصریح کرد: اگر مسئولان نوشهر و چالوس با هم تعامل و همکاری لازم را داشته باشند بسیاری از این مشکلات برطرف میشود.
انتهای پیام/2296/ی20/ض1002