اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست پلیس امنیت عمومی استان اصفهان:

نیروی انتظامی با صنوف متهم به تهدید سلامت مردم برخورد جدی می‌کند

سرپرست پلیس امنیت عمومی استان اصفهان گفت: نیروی انتظامی نسبت به واحدهای صنفی که از سوی اداره بهداشت متهم به تهدید سلامت جامعه هستند، برخورد جدی می‌کند.

نیروی انتظامی با صنوف متهم به تهدید سلامت مردم برخورد جدی می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، سرهنگ اکبر عاصمی ظهر امروز در نخستین نشست خبری خود در جمع اصحاب رسانه با اشاره به اینکه حوزه امنیت عمومی یک حوزه بسیار گسترده‌ای است که شهروندان و نیز کسبه را در برمی‌گیرد، اظهار داشت: اماکن اداراتی همچون اداره نظارت، اماکن، بهداشت، تربیت بدنی، فنی‌ و حرفه‌ای این نهاد در ارتباط و برای تأیید صلاحیت ترافیکی، مکانی، انتظامی و فردی افراد مشغول به کار، پاسخگو است.

وی با بیان اینکه اماکن  حوزه گذرنامه، امنیت اخلاقی و حوزه ارتباط با سایر دستگاه‌ها و نیز افراد غیرمجاز اتباع خارجه در استان اصفهان را شامل می‌شود، افزود: در استان اصفهان برابر با قانون و مقررات جاری کشور با اتباع بیگانه برخورد می‌شود.

* نیروی انتظامی نسبت به واحدهای صنفی که سلامت جامعه را تهدید می‌کند، برخورد می‌کند

سرپرست پلیس امنیت عمومی استان اصفهان در پاسخ به سئوالی در مورد رویکرد نیروی انتظامی در رابطه با بحث قلیان و جمع‌آوری آن از چایخانه‌ها توسط اماکن، تصریح کرد: استفاده از قلیان طبق قانون استعمال دخانیات در اماکن عمومی ممنوع است و این در حالی است که این قضیه در دیوان عدالت اداری هم مطرح و دیوان عدالت اداری به مصوبه مجلس صحه گذاشت.

وی با بیان اینکه قلیان سلامت و بهداشت جامعه را به خطر می‌اندازد و نیروی انتظامی نسبت به واحدهای صنفی که از سوی اداره بهداشت متهم به تهدید سلامت جامعه هستند، اقدام می‌کند، ادامه داد: البته متولی برخورد با استعمال دخانیات و سلامت اداره بهداشت است، اما منع استعمال دخانیات در اماکن عمومی هم اعلام شده است و واحدهای صنفی فاقد مجوز توسط نیروی انتظامی و اتاق اصناف و اتحادیه مربوطه تعطیل می‌شود.

*چایخانه‌های اصفهان متولی ندارد/قلیان بی قلیان

عاصمی به لغو اتحادیه چایخانه‌داران در اصفهان اشاره کرد و بیان داشت: در حال حاضر متولی چایخانه‌داران و به صورت متمرکز در اختیار اصناف است و چنانچه واحد صنفی و نیز اداره بهداشت موردی سلامت مردم را به مخاطره بیندازد برخورد می‌کند.

وی با اشاره به اینکه از طریق رسانه‌ها مضرات قلیان اطلاع‌رسانی چندانی نشده است، گفت: مردم آن طور که باید و شاید آگاهی چندانی از دخانیات و مشتقات آن به عنوان یک پدیده شوم اطلاع چندانی ندارند و در این خصوص نیز فقط نیروی انتظامی متولی سلامت جامعه نیست.

سرپرست پلیس امنیت عمومی استان اصفهان در ادامه نشست خبری خود در خصوص ممنو‌ع‌الخروج کردن افراد از طریق سیستم گذرنامه افزود: نیروی انتظامی مجاز به ممنوع‌الخروج کردن افراد نیست.

*با اجناس و لباس‌های زننده در معرض عموم برخورد جدی می‌شود

وی در خصوص مغازه‌هایی که اقدام به فروش لباس‌های غیرمجاز و نیز نصب مانکن‌های غیرمتعارف می‌کنند، گفت: ما امسال در بحث اجناس غیرمجاز در واحدهای صنفی با برخی از اجناس خلاف و مجرمانه و نیز زننده در معرض عموم برخورد جدی می‌کنیم.

عاصمی تأکید کرد: هر چند با کمک اتحادیه اصناف و نمایندگان اتحادیه با متخلفان برخورد می‌شود اما جمعیت و پراکندگی این مکان‌ها مانع جمع‌آوری و نیز برخورد همه آنها می‌شود.

وی اضافه کرد: اگر لباسی به نحوی در انظار عمومی باشد و بر خلاف عفت عمومی و مخالف سنت و اخلاق جامعه باشد، برخورد می‌کنیم.

سرپرست پلیس امنیت عمومی استان اصفهان ابراز داشت: تاکنون در شهر اصفهان در حد مقررات وضعیت ظاهری اصناف و نیز به لحاظ رعایت مسائل اخلاقی و اجتماعی نظارت صورت گرفته است.

*بازدید از 140 هزار مورد صنوف در سطح اصفهان

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به صنوف مجوزدار در اصفهان، بیان داشت: 140 هزار و مورد بازدید از ابتدای سال جاری تا کنون در صنوف انجام شده است.

عاصمی یادآور شد: این بازدیدها با همکاری و حضور نمایندگان اتحادیه‌های صنفی مختلف در استان صورت گرفته است  که در پی این بازدیدها برخی صنوف فاقد پروانه یا دارای اجناس ممنوعه شناسایی و برخی مشمول تذکر و پروانه کسب تعدادی باطل شد.

وی به 651 مورد طرح اجرا شده در خصوص اصناف در مرکز استان اصفهان خبر داد و اظهار کرد: امسال 40 درصد افزایش ابطال پروانه کسب در اصفهان داشته‌ایم.

* 40 درصد از صنوف در اصفهان بدون مجوز فعالیت می‌کنند

سرپرست پلیس امنیت عمومی استان اصفهان با اشاره به 150 واحد صنفی، افزود: تخمین زده می‌شود که حدود 30 الی 40 درصد از صنوف در اصفهان بدون مجوز باشد.

وی همچنین در خصوص صنایع دستی تقلبی در مکان‌هایی همچون میدان امام‌(ره) تصریح کرد: با صنایع مخل نظم که سلامت صنایع دستی اصفهان را به خطر بیندازد، برخورد می‌شود.

عاصمی در ادامه به واحدهای صنفی طلافروشی اشاره کرد و گفت: برای امنیت این صنوف ضوابطی شامل ایجاد سیستم ایمنی پیشگیری از سرقت، شیشه‌های ضد گلوله، درب‌های اتوماتیک و برقی و دوربین‌های مداربسته و نیز ارتباط با سیستم 110 برای برقراری امنیت و این واحدهای صنفی اعلام شده است.

*مهاجران سوری برای اصفهان خطر جدی ندارند

وی در پاسخ به سئوال خبرنگار فارس در خصوص مهاجران سوری در اصفهان و تهدیدات امنیتی و اجتماعی این افراد گفت:تعداد این افراد زیاد نیست و به لحاظ امنیتی شهر اصفهان را تهدید نمی‌کنند.

سرپرست پلیس امنیت عمومی استان اصفهان در مورد فرق ضاله در  اصفهان بیان کرد: این فرق تحت کنترل  هستند و چنانکه جرائمی را مرتکب شوند با آنها برخورد می‌شود.

وی در پایان نشست خبری خود در خصوص گذرنامه‌ها افزود: این گذرنامه‌ای به نحوی است که از مخدوش شدن و جعل امنیت گذرنامه پیشگیری و برای پنج سال و از تهران صادر می‌شود.

عاصمی با بیان اینکه این گذرنامه‌ها از امنیت بالایی برخوردار هستند، گفت:گذرنامه‌ها قبلا تمدید می‌شد اما اخیرا تعویض و برای پنج سال صادر می‌شود.

وی در پایان اذعان داشت: اگر گذرنامه مدت اعتبار کمتر از شش ماه داشته باشد از رفت و آمد افراد توسط کشور مربوطه جلوگیری می‌شود و باید دوباره صادر شود.

انتهای پیام/63012/ذ40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول