اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

سلامت، حلقه مفقوده شهروندان بویین زهرا

سلامت، حلقه مفقوده شهروندان بویین زهرایی است که در حاشیه کار و مشغله روزانه متأسفانه کمتر فردی به این مسئله توجه می‌کند.

سلامت، حلقه مفقوده شهروندان بویین زهرا

به گزارش خبرگزاری فارس از بویین زهرا، توسعه سلامت و بهداشت فردی و جمعی شهرستان بویین زهرا همواره با چارچوب‌ها و تصمیم‌های خاص همراه بوده است.

با توجه به دارا بودن متعدد نواحی روستایی و عدم آشنایی با اصول و قوانین سلامت از سوی برخی از شهروندان این مهم به رشد ناآگاهانه بسیاری از موانع سلامت به ویژه بیماری‌ها دامن زده است.

نفوذ بیماری‌های عفونی ناشی از دفن غیربهداشتی زباله‌ها، گزیدگی توسط حیوانات وحشی و عدم تغذیه مناسب جزو عوامل بیماری در شهرستان بویین زهرا محسوب شده است.

این واقعیت بیانگر عدم توجه کامل و مطلوب سلامت از سوی برخی شهروندان است.

تلاش برای احیای سلامت و توسعه بهداشت با توجه به روزفناوری‌های جدید که در حوزه سلامت نیز وارد شده است بسیار آسان و سهل شده است.

بی‌تردید هدف نهایی سلامت علاوه بر ارتقای امور شهری تقویت و انسجام بیشتر روحی و جسمی بین خانواده‌ها برای ترتیب زندگی دلپذیر و لذت بخش‌تر است.

اکبر نصیر در این خصوص در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بویین زهرا با اشاره به اینکه سلامت در جامعه امروز شهری حیاتی است، اظهار داشت: به همین منظور شبکه بهداشت و درمان شهرستان بویین زهرا به منظور توسعه سلامت به کارهای قابل توجهی اقدام کرده است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان بویین زهرا عنوان کرد: با توجه به حساسیت موضوع سلامت راه‌اندازی کلینیک تغذیه در شهر بویین زهرا طی ماه‌های گذشته به انجام رسیده است.

نصیر با بیان اینکه توسعه سلامت نیازمند مشارکت دستگاه‌ها است، ابراز داشت: ظرفیت‌های سلامت و شاخص نموداری افزایش سلامت در سطح یک شهر و جامعه به میزان هوشیاری و سطح معلومات شهروندان بستگی داشته و از این رو باید نسبت به آگاه‌سازی شهروندان اقدام کرد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان بویین زهرا با اشاره به اینکه فعالیت‌های حوزه سلامت شهرستان بویین زهرا گسترده است، ابراز داشت: از همین رو نیاز به مشارکت و نیز تخصیص اعتبارات بدیهی و مورد توجه است.

نصیر با اشاره به اینکه پزشکان باید با حضور در مناطق مختلف نسبت به گسترش سلامت و مبارزه با بیماری‌ها اقدام کنند، ابراز داشت: کمبود پزشک جزو موانع جدی این شهرستان در سال گذشته بوده است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان بویین زهرا ادامه داد: رویکرد شبکه بهداشت و درمان حمایت از اقشار شهرنشینان و روستائیان به منظور گسترش سلامت است.

این مسئول با بیان اینکه توسعه شبکه‌های سلامت نباید منحصر به محدوده و نقطه خاص باشد، ابراز داشت: باید تا جایی که امکان دارد نسبت به رفع معضلات و موانع حوزه سلامت اقدام کرد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان بویین زهرا ادامه داد: راهکارهای برون رفت از وضعیت ناسالم در شهر بویین زهرا، رسیدگی دائم به بیماران و دفع زباله‌ها است که سبب بهبود شاخص‌های سلامت می‌شود.

نصیر بیان کرد: تلاش مسئولان و متولیان امر سلامت شهرستان بویین زهرا برای برگزاری دوره‌های مختلف سلامت و همکاری و مشارکت با مجموعه بهداشت و درمان شهرستان نیز ستودنی و رو به رشد بوده است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان بویین زهرا عنوان کرد: همچنین باید مسئولان، بخشداران و شهرداران نواحی تابعه شهرستان بویین زهرا نهایت مشارکت و تعامل را با مجموعه بهداشت و درمان شهرستان داشته باشند.

این مسئول ادامه داد: دهیاران در روستاها نیز ضروری است تا با ایجاد بسترهای مناسب برای حضور و فعالیت پزشکان و بهیاران زمینه توسعه و گسترش سلامت را در نقاط محروم‌تر مهیا کنند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان بویین زهرا بیان کرد: اجرای طرح‌های نظارتی بهداشت و درمان نیز با مشارکت و تعامل دستگاه‌های دیگر در شهرستان بویین زهرا پیگیری می‌شود.

نصیر با تأکید بر ضرورت نهادینه‌سازی فرهنگ سلامت بین عموم شهروندان بویین زهرا ادامه داد: تصمیم سازی مناسب و دوری از مسائل حاشیه‌ای جزو اولویت‌های مهم برای تحقق این مهم است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان بویین زهرا بیان کرد: به همین منظور شبکه بهداشت و درمان بویین زهرا با اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی مناسب شهروندان بویین زهرا برای نشر سلامت در حوزه خانواده اقدام کرده است.

این مسئول ادامه داد: همچنین مبارزه با بیماری‌های عفونی و انجام دوره‌ای طرح واکسن برای نوزادان جزو اولویت‌های مهم شبکه بهداشت و درمان شهرستان بویین زهرا است.

احد احمدی در همین خصوص در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بویین زهرا اظهار داشت: توجه به سلامت خانواده و بهداشت محیط از مهم‌ترین وظایف شبکه‌های بهداشت در شهرستان بویین زهرا است که لازم است مورد توجه قرار گیرد.

فرماندار شهرستان بویین زهرا عنوان کرد: امروز لازم است تا والدین و فرزندان خانواده‌های بویین زهرا نکات بهداشتی را برای داشتن شهر سالم رعایت کرده و حدود آن را در نظر داشته باشند.

احمدی خواستار همکاری بیشتر شهروندان بویین زهرایی با مأموران بهداشت در شهرها و بخش‌های این شهرستان شد و ابراز داشت: تفکیک زباله‌های عفونی و خانگی جزو معضلاتی است که از حساسیت قابل توجه در شهرستان بویین زهرا برخوردار است و متأسفانه رعایت آن به طور کامل در این شهرستان صورت نمی‌گیرد.

فرماندار بویین زهرا راه‌های مقابله با بیماری‌های واگیردار و شایع در شهرستان بویین زهرا را برشمرد و افزود: شبکه بهداشت و درمان شهرستان لازم است تا ضمن همکاری دهیاران روستاها گام‌های اثرگذارتری را برای رشد و رونق سلامت در روستاها برداشته و در این راستا به انجام تکالیف و شرح وظایف بپردازد.

احمدی با اشاره به رشد نموداری شاخص‌های سلامت در شهرستان بویین زهرا تصریح کرد: با توجه به قرار گرفتن شهرستان بویین زهرا در ترانزیت راه‌های مواصلاتی و تردد حجم وسیع مسافران لازم است تا شهرداری‌ها و نهادهای مرتبط اقداماتی را نیز برای کنترل بیماری و ضدعفونی کردن انجام داده و به تلاش جدی خود در این مسیر ادامه دهند.

حمایت‌های لازم مسئولان برای رونق چرخ سلامت و آگاه سازی برخی شهروندان از تبعات بسیاری از موارد ناقل بیماری بی‌تردید آسان‌ترین راه برای گسترش فرهنگ سلامت شهروندی است و شهرستان بویین زهرا با دارا بودن قابلیت‌ها در حوزه پزشکی و سلامت متأسفانه مورد بی‌مهری و عدم نظارت‌های کافی قرار گرفته است که عدم توجه به نحوه دفن بهداشتی زباله‌ها جزو این معضلات حوزه سلامت این شهرستان است.

انتهای پیام/77005/ی40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول