اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بیمه سلامت کرمان اعلام کرد

پوشش یک میلیون و 700 هزار نفر کرمانی در بیمه سلامت ‌‌

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمان گفت:‌ یک میلیون و 700 هزار نفر در استان کرمان زیرپوشش بیمه سلامت هستند.

پوشش یک میلیون و 700 هزار نفر کرمانی در بیمه سلامت ‌‌

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، محمد جعفری پیش از ظهر امروز در نشست توجیهی کاهش مصرف نمک در نان با اشاره به اینکه ‌اداره کل بیمه خدمات درمانی از سال گذشته به بیمه سلامت تغییر نام و رویکرد داده است، اظهار داشت: در خدمات درمانی کار بیمه برای درمان افراد را انجام می‌دادیم، اما در بیمه سلامت برای قبل از ابتلا به بیماری تلاش می‌کنیم.

و‌ی افزود: یکی از بخش‌هایی که در بیمه سلامت در جنوب شرق کشور کار شده، بیمه پایه سلامت است که در آن غربالگری‌ها، معاینه و ... انجام می‌شود.

جعفری ابراز داشت: یک میلیون و 700 هزار نفر بیمه شده در استان کرمان زیرپوشش‌ اداره کل بیمه سلامت هستند و بزرگترین سازمان بیمه‌گر در استان کرمان محسوب می‌شویم.

وی با اشاره به اینکه شعار سال جاری از سوی سازمان بهداشت جهانی به نام فشار خون نامگذاری شده‌ است، تصریح کرد: راه‌های کنترل فشار خون را در دستور کار قرار داده و در این مسیر به مصرف نمک رسیدیم. 

جعفری عنوان کرد: طبق تحقیقات صورت گرفته، مصرف نمک در استان‌ کرمان بالاتر از سایر استان‌های کشور و یا ‌جزو استان‌های پرمصرف به شمار می‌رود.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمان با اشاره به اینکه‌ مصرف زیاد نمک موجب بیماری‌های قلبی و عروقی، پرفشاری خون، پوکی استخوان‌، سکته قلبی، سکته مغزی‌، بیماری‌های کلیوی و ... می‌شود، تصریح کرد: با توجه به اینکه همه مردم نان مصرف می‌کنند، آموزش نانوایان برای بهینه‌تر یا متعادل‌تر کردن مصرف نمک در دستور کار قرار گرفته است.

جعفری بیان داشت: تعدیل یا کاهش مصرف نمک در برنامه ‌سال جاری قرار داده شده است.

ماشا‌الله عرب‌پور‌ مدیر گروه بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی کرمان در این نشست گفت: برای کاهش مصرف نمک در نان بهتر است از سوی سازمان غذا و داروی کشور این امر ابلاغ شود.

وی افزود: در حال حاضر درصد نمک در نان استان کرمان متفاوت است، اما بیشتر از حد مجاز نیست.

عرب‌پور عنوان کرد: اگر میزان نمک در هر 100 گرم آرد بیشتر از دو گرم باشد، این نان غیرقابل مصرف است و باید با نانوای متخلف برخورد شود. 

انتهای پیام‌/80018/ق30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول