اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول امور آسیب‌دیدگان اجتماعی بهزیستی قزوین مطرح کرد

توانمند کردن دختران در معرض آسیب‌ در خانه سلامت

مسئول امور آسیب‌دیدگان اجتماعی اداره کل بهزیستی استان قزوین گفت: فراهم کردن زمینه‌های اشتغال، خودکفایی و استقلال دختران در معرض آسیب‌ از مهم‌ترین برنامه‌های خانه سلامت این اداره کل است.

توانمند کردن دختران در معرض آسیب‌ در خانه سلامت

هدا حقیقی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین با بیان اینکه خانه سلامت از جمله مراکزی است که در اداره کل بهزیستی استان قزوین فعالیت می‌کند، اظهار داشت: این مرکز طبق وظایف قانونی دختران در معرض آسیب اجتماعی و فاقد حمایت‌های خانوادگی و اجتماعی را زیر پوشش خود قرار می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه مرکز خانه سلامت با ارائه خدمات مختلف به دختران در معرض آسیب اجتماعی زمینه‌های کسب استقلال اقتصادی و اجتماعی را برای آنان فراهم می‌کند، افزود: این مرکز همچنین در تأمین حداقل نیازهای اقتصادی و اجتماعی و جلوگیری از ابتلای این دختران به آسیب‌های اجتماعی به آنان کمک بسزایی را می‌کند.

مسئول امور آسیب‌دیدگان اجتماعی اداره کل بهزیستی استان قزوین جلوگیری از ابتلای دختران به آسیب‌های اجتماعی، حمایت و نگهداری از دختران حداقل 18 سال در معرض آسیب اجتماعی و نیازمند حمایت اجتماعی و فراهم کردن زمینه‌های تحصیل، اشتغال، خودکفایی و استقلال این افراد را از اهداف راه‌اندازی خانه سلامت عنوان کرد.

حقیقی شناخت توانمندی‌ها و استعدادهای دختران در معرض آسیب و هدایت آنها بسوی استفاده از این توانمندی‌ها، تلاش در راستای بازگشت به آغوش سالم خانواده و ایجاد زمینه‌های مناسب در خانواده برای پذیرش فرد با ارائه خدمات مشاوره و مددکاری را از دیگر اهداف این خانه سلامت برشمرد.

کارشناس امور آسیب‌دیدگان اجتماعی اداره کل بهزیستی استان قزوین بیان کرد: نحوه پذیرش دختران در معرض آسیب اجتماعی و فاقد حمایت‌های خانوادگی و اجتماعی در مرکز خانه سلامت از طریق معرفی آنان از مرکز مداخله در بحران فردی، خانوادگی و اجتماعی است.

حقیقی با اشاره به اینکه فرد در معرض آسیب و آسیب‌دیده اجتماعی به مرکز مداخله در بحران فردی، خانوادگی و اجتماعی معرفی می‌شود، ابراز داشت: این فرد طبق دستورالعمل بهزیستی به مدت کوتاه در این مرکز نگهداری می‌شود تا تیم تخصصی برنامه‌های روانشناسی و مددکاری را برای او انجام ‌دهد.

این مسئول یادآور شد: تیم تخصصی مستقر در مرکز مداخله در بحران فردی، خانوادگی و اجتماعی متشکل از نیروهای مشاور، مددکار، مسئول مرکز مربوطه و مشاوره حقوقی است.

مسئول امور آسیب‌دیدگان اجتماعی اداره کل بهزیستی استان قزوین عنوان کرد: این تیم در مرکز یاد شده با جمع‌بندی نظرات و با توجه به مستندات فرد در معرض آسیب و آسیب‌دیده اجتماعی در صورت عدم ترخیص تشخیص می‌دهد که فرد مورد نظر سابقه اجتماعی متعدد ندارد و در معرض آسیب است به همین دلیل او را به مرکز خانه سلامت معرفی می‌کنند.

حقیقی ادامه داد: همچنین زمانی که این تیم با جمع‌بندی نظرات تشخیص دهد که فرد در معرض آسیب و آسیب‌دیده اجتماعی تجربه‌های مختلفی در آسیب دارد او را به مرکز حمایت و بازپروری دختران و زنان آسیب‌دیده اجتماعی معرفی می‌کند.

انتهای پیام/77009/خ30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول