اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مرکز بهداشت شهید بلندیان قزوین تأکید کرد

کم‌توجهی مسئولان مهم‌ترین علت قطع ارتباط رابطان سلامت

رئیس مرکز بهداشت شهید بلندیان شهرستان قزوین، کم‌توجهی مسئولان را مهمترین علت قطع ارتباط رابطان سلامت دانست.

کم‌توجهی مسئولان مهم‌ترین علت قطع ارتباط رابطان سلامت

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، محمدرضا مدبر ظهر امروز در همایش بزرگداشت روز جهانی داوطلبان سلامت که در سالن اجتماعات فرهنگسرای بانو حضرت فاطمه زهرا(س) برگزار شد، اظهار کرد: رابطان سلامت مهم‌ترین علت قطع ارتباط و عدم فعالیت خود را کم‌توجهی مسئولان در برگزاری جلسات، ارتباط با آنان و تبیین نکردن خواسته‌های خود از رابطان عنوان می‌کنند.

وی افزود: نقش رابطان سلامت، ضرورت وجود آنان و توجه به جایگاه این افراد از زمان صدور بیانیه آلمان در سال 1978 تا به امروز در ارتقای سلامت مردم کشورهای مختلف از جمله کشورهای توسعه‌یافته احساس می‌‌شود.

رئیس مرکز بهداشت شهید بلندیان شهرستان قزوین ادامه داد: همواره افرادی وجود داشته‌اند که در زمان وقوع بحران‌ها و جنگ‌ها به صورت خودجوش به کمک دستگاه‌هایی می‌شتافتند که خدمات مؤثر و مفیدی به همنوعان ارائه می‌کردند تا بدون دریافت وجه این دستگاه‌ها را در رسیدن به اهداف تعیین شده یاری کنند.

مدبر انجام این گونه فعالیت‌ها را در ارائه خدمات حوزه سلامت بارز خواند و تصریح کرد: در استان قزوین نیز داوطلبان به سیستم بهداشتی و درمانی که با دریافت کمترین هزینه خدماتی را به مردم ارائه می‌کند، یاری می‌رساند؛ تا جایی که گاه خیران نیز اموال خود را صرف ارتقای سلامت مردم می‌کنند.

وی با اشاره به دغدغه برخی افراد در خصوص کاهش تعداد رابطان سلامت خاطرنشان کرد: این در حالی است که خلاف تصورات موجود، آمار شهرستان قزوین نشانگر افزایش تعداد آنان است؛ به طوری که پس از یک افت موقت، تعداد رابطان سلامت در شهرستان به 800 نفر رسیده است.

رئیس مرکز بهداشت شهید بلندیان شهرستان قزوین افزایش تعداد رابطان در روستاها را مورد توجه قرار داد و بیان کرد: در بخش‌های شهری نیز جذب و افزایش تعداد آنان به دلیل افزایش تعداد پایگاه‌‌‌‌‌‌‌‌‌های بهداشتی درمانی در سطح شهر صورت گرفت.

مدبر با بیان اینکه مراکز درمانی نیز تمایل یافته‌اند که به جای ارائه خدمات تعریف شده به مردم، از طریق رابطان سلامت با آنان تعامل داشته باشند، عنوان کرد: به دلیل وجود انگیزه‌های دینی و انسانی، رابطان حتی در صورت قطع رابطه با سیستم بهداشتی و خدمات درمانی پس از مدتی دوباره به فعالیت خود به عنوان رابط بر می‌گردند یا افراد جوان‌تر جایگزین آنان می‌شوند.

این مسئول یادآور شد: بر اساس تحقیقات می‌توان گفت انگیزه رابطان سلام از انجام این فعالیت‌ها، علاوه بر کمک به همنوعان و نیاز به ارتباط اجتماعی؛ افزایش آگاهی در مسائل سلامت نیز هست تا بتوانند اطلاعات را به خانواده، نزدیکان و مردم زیر پوشش خود منتقل کنند.

رئیس مرکز بهداشت شهید بلندیان شهرستان قزوین با بیان اینکه با این کار خود رابطان سلامت نیز از این ارتباط منتفع می‌شوند، تصریح کرد: در صورتی که انگیزش برای جذب رابطان ایجاد شود و آنان نیز از مزایای این ارتباط آگاهی پیدا کنند، تعداد رابطان سلامت افزایش می‌یابد.

در این مراسم سیدسعید صدقی اسکویی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قزوین و رئیس مرکز بهداشت استان، سعید وزیری‌نژاد مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری، سیدکاظم مجابی رئیس کمیسیون سلامت و حسین صلح‌جوی منفرد رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر قزوین و تعداد زیادی از رابطان سلامت استان نیز حضور داشتند.

انتهای پیام/77011/خ40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول