اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار بویین زهرا:

پژوهش و فناوری کلید توسعه پایدار است

فرماندار بویین زهرا پژوهش و فناوری را کلید توسعه پایدار دانست و گفت: شرایط کسب علم و دانش در مقایسه با زمان‌های گذشته، امروز بسیار تحول یافته است.

پژوهش و فناوری کلید توسعه پایدار است

به گزارش خبرگزاری فارس از بویین زهرا، ظهر امروز به مناسبت گرامیداشت هفته پژوهش از پژوهشگران و نویسندگان شهرستان بویین زهرا در سالن آمفی تئاتر مجتمع فرهنگی هنری ولایت تجلیل به عمل آمد.

در این همایش با توجه به رویکرد فرهنگی ضمن تجلیل از فعالیت‌های پژوهشی شهرستان بر اصل توجه به قشرهای دانشجویان و دانش‌آموزان شهرستان بویین زهرا تأکید شد.

گسترش فضای رقابتی پژوهش و دوری از مسائل حاشیه‌محور برای تقویت قشرهای پژوهشگران نیز در این همایش مورد توجه مسئولان قرار گرفت.

ایجاد مراکز پژوهشی و توسعه کانون‌های علمی نیز در این همایش مورد تأکید ویژه‌تر مسئولان قرار گرفت.

در حال حاضر شهرستان بویین زهرا با دارا بودن چندین بستر دانشگاهی برای توسعه پژوهش استانی گام‌های اثرگذاری را برداشته است.

فرماندار بویین زهرا در این مراسم پژوهش و فناوری را کلید توسعه پایدار دانست و اظهار داشت: شرایط کسب علم و دانش در مقایسه با زمان‌های گذشته‌ بسیار تحول یافته و به شکلی متفاوت به حد مطلوب رسیده است.

احد احمدی افزود: وظیفه دانش‌آموزان و دانشجویان در حال حاضر تلاش و مجاهدت در عرصه جهاد علمی است که باید تحقق پیدا کند.

وی با بیان اینکه دشمنان ایران اسلامی از پیشرفت‌های علمی ایران هراس داشته و هیچ‌گاه تحمل این پیشرفت‌ها را ندارند، افزود: ترور نخبگان و دانشمندان از ترفندهای شیطانی دسیسه‌چینان در مانع‌تراشی در عرصه علمی و پژوهشی است.

فرماندار بویین زهرا ادامه داد: ورود ایران به جمع 10 قدرت تأثیرگذار جهان با پیشرفت اعجاب‌انگیز علمی حاکی از آن است که منابع تولید قدرت ایران در عرصه بین‌المللی مورد توجه قرار گرفته و در حال پیشرفت است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بویین زهرا نیز در ادامه فرا رسیدن هفته پژوهش را به  پژوهشگران و نویسندگان تبریک گفت و بر ضرورت تقویت مبانی علمی این شهرستان تأکید کرد.

علی زارعی ادامه داد: در همایش تجلیل از پژوهشگران بویین زهرا 71 نفر آثار پژوهشی و مقالات علمی خویش را ارایه کردند.

وی اضافه کرد: همچنین 31 نفر از نویسندگان آثار ارزشمند تألیف شده خویش را به دبیرخانه این همایش ارسال کردند که حائز اهمیت است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بویین زهرا عنوان کرد: پژوهشگران، نویسندگان مسئولان ادارات، صاحبان علم و ادب باید برای گسترش آثار علمی ارزشمند تلاش کرده و در این راستا اثرگذار واقع شوند.

انتهای پیام/77005/خ30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول