اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

صفارهرندی در همایش «دانشجو و استکبارستیزی»‌:

برخی اقدامات از فرط اعتدال دانشجو را پس می‌زند‌/دانشگاه‌ها ‌دچار سیاست‌زدگی نشوند‌

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: برخی اقداماتی که این روزها در کشور و دانشگاه‏ها رخ می‏دهد، از فرط اعتدال دانشجو را پس می‌زند.

برخی اقدامات از فرط اعتدال دانشجو را پس می‌زند‌/دانشگاه‌ها ‌دچار سیاست‌زدگی نشوند‌

به گزارش خبرگزاری فارس از استان سمنان، محمدحسین صفارهرندی در جمع دانشجویان شرکت‌کننده در همایش «دانشجو و استکبارستیزی» در خانه فرهنگ دانشگاه دامغان اظهار کرد: دانشجوی ایرانی اهل آزادگی و عدالت‎خواهی است.

وی تصریح کرد: از این‎رو، هیچ‎گاه جنبش‌های دانشجویی کشور حاضر نشده‌اند تا با تن دادن به منیت‌ها و ارزش‌های مادی از آرمان‌گرایی، حق‌طلبی و حقیقت‌جویی خود دست بردارند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام بیان کرد: بی‌تفاوتی مقابل ظلم زیاده‌خواهان بین فعالان جنبش‌های دانشجویی ایران اسلامی بی‎معنی است.

دانشجوی ایرانی فهیم و دلسوز است

وی تصریح کرد: شور و هیجان، احساس مسئولیت، فهم عمومی و درک بالای اجتماعی و دل‎سوزی نسبت به محرومان و مظلومان از شاخصه‌هایی است که جنبش‌های دانشجویی کشورمان با آنها به رسمیت شناخته می‌شدند.

صفارهرندی خاطر نشان کرد: در دوران دفاع مقدس دانشجویان پرشور ایرانی بی‌تفاوت نماندند و پای منطق و استدلال در کنار پای شور و عشق، آنها را به صحنه نبرد حق علیه باطل برد.

وی تصریح کرد: دانشجویان در آن دوران بسیار خوب درخشیدند و حماسه‎آفرینی‌های آنها اثبات کرد که دانشجوی غیرعاشق در طراز جنبش‌های دانشجویی قابل تصور نیست.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: نخستین مشخصه این حرکت‌های منسجم دانشجویی در کشورمان از گذشته تا به حال، آرمان‌خواهی به معنای پایبندی به یک حرکت رو به تعالی بوده؛ اگر چه در گذشته این آرمان‌ها اشکال و مقاصد متفاوتی بسته به اعتقادات آن جنبش داشته است.

دانشگاه‌ها و دانشجویان نباید از سیاست جدا و بی‎اطلاع باشند

وی آرمان‌گرایی، عدالت‌خواهی، حق‌طلبی، آزادگی و آزادی‎خواهی، مخالفت با تبعیض و مبارزه با زیاده‌خواهی زورمندان و ظالمان برابر مظلومان و مستمندان را از مهم‎ترین خصوصیات جنبش‌های دانشجویی ایران دانست.

وی افزود: حریت و آزادگی برجسته‌ترین ویژگی فعالان این حرکت‌های دانشجویی است.

صفارهرندی اظهار کرد: اعتدال نزد همه ما کلمه و مفهومی نیکو و مقدس است و معنای آن پرهیز از هرگونه افراط و تفریط است؛ از این رو، دانشگاه‌ها و دانشجویان نباید از سیاست جدا و بی‎اطلاع باشند و در عین حال نباید دچار سیاست‌زدگی شوند.

وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به تغییر و تحولات اخیر آموزش عالی و برخی از دانشگاه‌ها گفت: این روزها در دانشگاه‌ها اتفاقاتی رخ می‌دهد که از فرط اعتدال دانشجو را پس می‌زند.

وی با بیان اینکه دانشگاه‌ها و دانشجویان نباید از سیاست جدا و بی‎اطلاع باشند افزود: ما معتقدیم در حق این مفهوم و کلمه مقدس ظلم می‌شود و امیدواریم دولت یازدهم که اعتدال را به عنوان شعار خود مطرح کرده است، طوری عمل کند که حق این واژه ادا شود.

انتهای پیام/2249/ش40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول