اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه بافق:

دانشجویان مایه عزت و افتخار کشور هستند

امام جمعه بافق دانشجویان را مایه عزت و افتخار آینده کشور دانست و گفت: این قشر فرهیخته، فرصت بزرگی در جامعه محسوب می‌شوند که باید از این ظرفیت به خوبی استفاده شود.

دانشجویان مایه عزت و افتخار کشور هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، حجت‌الاسلام سیدجواد سلیمانی، ظهر امروز در جمع  دانشجویان بافق اظهار داشت: دانشجویان در این روز برای برقراری عدالت و مبارزه علیه ظلم و استبداد قیام کردند.

امام جمعه بافق با بیان اینکه حرکت دانشجویی در 16 آذر ریشه در کودتای ننگین 28 مرداد همان سال داشت، افزود: این قشر آگاه جامعه به خوبی می‌دانست که طرح و نقشه کودتا علیه دولت مردمی مصدق، برنامه‌ای طراحی شده از سوی استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا جهانخوار است.

وی تصریح کرد: دانشجویان در 16 آذر 32 وقتی با خبر شدند شاه ملعون برای قدردانی از اجرای طرح کودتا، ریچارد نیکسون، معاون رئیس جمهور وقت آمریکا را به ضیافت دعوت کرده، با حرکتی خودجوش برای مبارزه با استکبار  قیام کردند و علیه سیاست‌های خصمانه رژیم ستم‌شاهی، شعار مرگ بر آمریکا سر دادند.

سلیمانی ادامه داد: شاه ملعون که تحمل فریاد خروشان دانشجویان معترض را نداشت، برای گرفتن انتقام، دانشگاه را قرق کرد و این عزیزان را به خاک و خون کشید که در نتیجه سه دانشجو شهید و 27 نفر دیگر نیز زخمی شدند.

امام جمعه بافق افزود: روز بعد نیکسون وارد تهران شد و در میهمانی خونین شاه خائن شرکت کرد و پاداش طراحی کودتا و بازگرداندن نوکرش را گرفت.

امام جمعه بافق، اعتراض منطقی را حق دانشجویان دانست و افزود: دانشجویان در روز 16 آذر  حماسه‌ای بزرگ و تاریخی را خلق کردند و امروز هم ما نباید از اعتراضات قانونی برخی جوانان نگران شویم.

سلیمانی با گرامیداشت یاد و خاطره دانشجویان شهید، این قشر با بصیرت را فرصت عظیم کشور خواند و گفت: وظیفه مسئولان است که از این فرصت استفاده بهینه کرده و آنان را در مسیر مناسب هدایت کنند تا زمینه رشد و شکوفایی استعدادهای آنها به خوبی فراهم شود.

وی با اشاره به اینکه آینده کشور در دست جوانان نخبه و فارغ‌التحصیل است، تاکید کرد: دانشجویان باید با بصیرت بالا در مسائل سیاسی، اجتماعی و اقتصادی جامعه دخالت کنند و لازمه دخالت در این عرصه‌ها، قدرت سیاسی است.

امام جمعه بافق، حضور دانشجویان در عرصه‌های بین‌المللی علمی، پژوهشی، فرهنگی و ورزشی را باعث افتخار ایران اسلامی دانست.

انتهای پیام/2464/ق30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول