اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه آزاد خورموج:

دانشجو باید هدایت‌کننده جریان‌های سیاسی باشد

رئیس دانشگاه آزاد خورموج گفت: دانشجو باید کانون اندیشه باشد تا بتواند هدایت‌کننده جریان‌های سیاسی باشد و در مسائل حساس و تعیین‌کننده کشور نقش داشته باشد.

دانشجو باید هدایت‌کننده جریان‌های سیاسی باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان دشتی، علیرضا چمکوری ظهر امروز در گردهمایی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی خورموج گفت: روز 16 آذرماه 1332 به واسطه شهادت سه تن از دانشجویان دانشگاه تهران به این روز نامگذاری شد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد خورموج افزود: بعد از اینکه کابینه زاهدی تصمیم بر تجدید رابطه با دولت انگلستان گرفت دانشجویان دانشگاه تهران برنامه‌ریزی خود را برای اعلام انزجار و نفرت از این تصمیم اعلام کردند. این تصمیم دو روز قبل از 16 آذر صورت گرفت و در آنجا تعداد سه تن از دانشجویان به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.

چمکوری یادآور شد: 16 آذر نماد بارز و مشخص از استکبارستیزی در کشور ماست روزی که دانشجویان تصمیم گرفتند در برابر استکبار و ایادی آن به نوعی فریاد اعتراض خود را به گوش عموم برسانند.

وی اضافه کرد: 16 آذر ایجاب می‌کند که دانشجوی ما بیش از هر چیز دیگر سیاسی باشد و منظور از این سیاست این است که شرایط ملی و بین‌المللی را درک کند و بتواند به اقتضای آن موضع‌گیری درست و صحیح داشته باشد.

چمکوری ادامه داد: دانشجو باید کانون اندیشه باشد تا بتواند هدایت‌کننده جریان‌های سیاسی باشد و بتواند در مسائل حساس و تعیین‌کننده کشور نقش داشته باشد و باید در بحث انتخابات جلو باشد و همواره سعی کند نسبت به روشنگری جامعه اقدام کند.

وی تاکید کرد: دانشجو باید در مسائلی که در سطح کشور به وقوع می‌پیوندد و مرتبط با منافع دولت و ملت است و نفع کشور به آن گره خورده ایفای نقش کند و در این زمینه اگر لازم باشد به اقشار مختلف جامع اطلاع‌رسانی کند و حتی اگر ضرورت پیدا کرد نقش روشنگری داشته باشد.

چمکوری افزود: دانشجو باید جریان‌های حاکم در کشور را مورد بررسی قرار دهد و تبعیت محض از ولایت فقیه داشته باشد و از افراط‌گری بپرهیزد و به عنوان حلقه واسط بین جامعه و قشر فرهیخته محسوب شود. 

دانشگاه آزاد اسلامی خورموج در حال حاضر هزار و 200 دانشجو دارد که در 32 رشته مشغول به تحصیل هستند.

شهردار خورموج نیز گفت: یکی از رسالت‌های مهم شهرداری توسعه و عمران شهری و توجه ویژه به بخش فرهنگی و رسانه‌ای  است.

احمد شیخیانی افزود: به منظور بررسی و همفکری برای مبلمان شهری اقدام به راه‌اندازی کارگروه مشاورین عمران کرده‌ایم و از دانشجویان انتظار داریم در این زمینه شهرداری را یاری کنند.

شهردار خورموج خاطرنشان کرد: در کارگروه مشاوره نیز از 15 نفر از فعالان عرصه رسانه، خبر و نویسندگان  استفاده خواهیم کرد.

انتهای پیام/66001/خ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول