اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قم خبرداد

افزایش 10 برابری دانشجویان علوم پزشکی در قم

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی قم نسبت به سال 88 با رشدی 10 برابری به 2 هزار و 400 نفر رسیده‌اند.

افزایش 10 برابری دانشجویان علوم پزشکی در قم

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، شمس‌الدین حجازی عصر امروز در همایش بزرگ دانشجویان که در دانشگاه علوم پزشکی استان قم برگزار شده بود،  به نامه‌ای که علامه شهید مطهری (ره) به دخترش نوشته بود، اشاره کرد و ابراز داشت: بنا به عقیده این عالم بزرگوار انسان‌ها دو دسته هستند عده‌ای با آزمون و خطا در این دنیا زندگی می‌کنند و با اشتباهات و درستی‌هایی روبه رو هستند که این عده بخش کثیری از جامعه را به خود اختصاص می‌دهند و عده‌ای اندک هستند که گویا یک بار در این دنیا آمده و سرد و گرم روزگار را تجربه کرده‌اند.

وی تصریح کرد: همانگونه که شهید مطهری (ره) برای دخترش آرزو کرد در دسته دوم این افراد قرار بگیرد من نیز امیدوارم دانشجویان این کشور در دسته رستگاران قرار بگیرند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قم ابراز داشت: برای رسیدن به این مقام باید زمینه‌ای فراهم شود و خدا در همه لحظات در حال آزمون گرفتن از بندگان است تا ببیند چه کسانی شایسته‌تر هستند.

وی به تبیین راه‌هایی که می‌تواند انسان به آن عمل کند تا نزد خدا کارنامه مطلوبی داشته باشد، اشاره و تصریح کرد: تدبر در قرآن کریم و بهره گرفتن از روایات ائمه (ع) می‌تواند در زندگی راهگشا باشد.

حجازی در بخش دیگری از سخنان خویش با اشاره به پیشرفت‌های دانشگاه علوم پزشکی نسبت به هشت سال گذشته بیان کرد: سال 88 دانشگاه علوم پزشکی قم تنها 240 دانشجو با سه دانشکده در حال تعطیل شدن داشت ولی اکنون تعداد دانشجویان با 10 برابر افزایش یافته و دانشگاه علوم پزشکی قم میان 51 دانشگاه به رتبه‌ مطلوبی دست یافت.

وی تصریح کرد: دانشگاه علوم پزشکی قم با به دست آوردن مدارج علمی گوناگون در حال گام برداشتن در عرصه‌های علمی و پ‍ژوهشی است.

حجازی با اشاره به جایگاه والای قم، به عنوان پایگاه مرجعیت و روحانیت اشاره و بیان داشت: این جایگاه در گذشته برای داشتن پردیس دانشگاه علوم پزشکی در قم دیده نشده بود ولی شهر کاشان که زیر مجموعه استان اصفهان است از چنین حقی برخوردار بود.

وی با اشاره به افزوده شدن تعداد تخت‌های بیمارستان‌ها در قم اذعان کرد: اکنون بیش از 650 تخت نسبت به سال 88 به بیمارستان‌های قم اضافه شده است و مردم حق دارند که در کنار مراکز درمانی، فضایی برای علم و تحقیق در مورد مسائل پزشکی داشته باشند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به مشکل سخت‌افزاری در این دانشگاه گفت: ما از نظر سخت‌افزاری بسیار عقب هستیم و در ملاقات‌هایی که با دانشجویان صورت می‌گیرد رنج خود را از این مسئله بیان می‌کنند.

وی با اشاره به فشار تحریم‌ها و مشکلات اقتصادی که بر همه دستگاه‌ها تاثیر گذاشته بود، بیان داشت: چندین پروژه بزرگ به دانشگاه علوم پزشکی مربوط می‌شد و با وجود تحریم‌ها نگذاشتیم هیچ پروژه‌ای تعطیل شود.

حجازی با تاکید بر اینکه نباید شرایط سخت منجر به باز ایستادن از حرکت شود، گفت: در شرایط سخت انسان‌ها به جایگاه رفیعی رسیده‌اند بنابراین دانشجویانی که در شرایط دشوار درس می‌خوانند باید با حرکت به جلو به شخصیت بین‌المللی تبدیل شوند.

انتهای پیام/78005/ک40/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول