اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس زندان فردوس خبر داد

آشنایی 87 درصد زندانیان فردوس با خطرات ناشی از ایدز

رئیس اداره زندان فردوس از آشنایی 87 درصد زندانیان این شهرستان با خطرات ناشی از بیماری ایدز خبر داد.

آشنایی 87 درصد زندانیان فردوس با خطرات ناشی از ایدز

سید محمدرضا موسوی‌ثانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در فردوس اظهار کرد: آگاهی دادن و برگزاری دوره ‌های آموزشی برای زندانیان نقش بسزایی در پیشگیری از ابتلاء آنان به بیماری‌های پرخطر دارد.

وی گفت: واحد بهداشت و درمان اداره زندان فردوس با نصب تراکت، بروشورهای آموزشی و همچنین با برگزاری کلاس‌های آموزشی زمینه آموزش زندانیان را فراهم کرد و آموزش‌های لازم را به زندانیان ارائه می‌دهد.

رئیس اداره زندان فردوس افزود: کلاس‌های آموزشی با حضور کارشناسان بهداشت و درمان در زندان فردوس برگزار و بیش از 87 درصد از زندانیان با راه‌های پیشگیری و خطرات ناشی از بیماری ایدز آشنا شدند.

موسوی‌ثانی تصریح کرد: آموزش زندانیان در زمینه بیماری‌های پرخطر، امری ضروری و قابل توجه است و این ضرورت انکارناپذیر نباید از نگاه مسئولان دور بماند.

وی یادآور شد: بیماری ایدز، دوره‌‌های مختلفی دارد که آشنایی کامل با آن نیازمند مطالعه و توجه بیشتر از سوی فرد و اعضای خانواده است.

رئیس اداره زندان فردوس گفت: همه ما باید در راه برخورداری از جامعه‌‌ای سالم و عاری از بیماری‌های پرخطر قدم برداریم و در این ارتباط با بکار بستن اقدامات پیشگیرانه تلاش کنیم.

موسوی‌‌ثانی استقبال زندانیان فردوس برای حضور در این دوره آموزشی را بسیار چشمگیر دانست و اضافه کرد: بسیاری از زندانیان با عواقب و اثرات نامطلوب بیماری ایدز آشنا نبودند که پس از برگزاری دوره آموزشی به اطلاعات خوبی در این ارتباط دست یافتند.

کاهش بزهکاری با تقویت باورهای اعتقادی

وی همچنین از برگزاری جلسه پرسش و  پاسخ در زندان فردوس خبر داد و تصریح کرد: وقتی باورهای دینی و اعتقادی در فرد تقویت شود، کاهش جرم و بزهکاری در جامعه محسوس است.

رئیس اداره زندان فردوس یادآور شد: اگر نگاه آماری به قضیه جرم و جنایت داشته باشیم، متوجه می‌شویم که در ماه‌های محرم، صفر و ماه مبارک رمضان، میزان جرم و جنایت در جامعه کاهش می‌یابد و علت آن هم وجود باورهای مذهبی و اعتقادی افراد جامعه است.

موسوی‌ثانی گفت: همه ما باید سعی کنیم تا در مسیری که فطرتاً آفریده شده‌ایم قدم بگذاریم چرا که انسان فطرتاً خداجوست و تمایل به خداوند در همه ما وجود دارد.

وی مطالعه در سیره ائمه، بزرگان دین و علمای اخلاق را از جمله راهکارها تقویت نفس و اراده در انسان برشمرد و خاطرنشان کرد:زندانیان باید در مدت تحمل حبس در زندان تمام تلاش خود را برای تقویت اراده و اعتقادات مذهبی بکار بندند.

انتهای پیام/69007/ق30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول