اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان خبر داد

25 سال متوسط سن مبتلایان به ایدز در کاشان / شناسایی 101 بیمار ایدزی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان از شناسایی و تحت درمان قرار گرفتن 101 بیمار مبتلا به ایدز در این شهرستان خبر داد و گفت: میانگین سنی بیشتر مبتلایان به ایدز در کاشان 25 تا 34 سال و متوسط سن آنان 25 سال است.

25 سال متوسط سن مبتلایان به ایدز در کاشان / شناسایی 101 بیمار ایدزی

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، محمدحسین اعرابی در آستانه 15 آذر روز جهانی ایدز ظهر امروز در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: پیش‌بینی می‌شود بیماران مبتلا به ایدز در کاشان 300 تا 400 نفر باشند که از 101 بیماری شناسایی شده مبتلا به ایدز در شهرستان کاشان هفت درصد بانوان و 93 درصد آقایان هستند.

وی، روند آمار مبتلایان به ایدز در شهرستان کاشان را در حال افزایش دانست و گفت: در سال 84 تعداد مبتلایان به ایدز در شهرستان کاشان 23 نفر بودند که این تعداد در سال 85 به 51 نفر، در سال 86 به 61 نفر، در سال 87 به 83 نفر، در سال 89 به 89 نفر، در سال 90 به 94 نفر و در سال جاری به 101 نفر افزایش یافته است.

به گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان، از تعداد 101 نفر بیمار مبتلا به ایدز در شهرستان کاشان بیشترین مبتلایان به ترتیب کارگران، کارگران مشاغل آزاد، رانندگان و افراد بیکار هستند.

این مسئول، بیشترین بیماران مبتلایان به ایدز را بی‌سواد و یا دارای تحصیلات ابتدایی و راهنمایی ذکر کرد و گفت: 35 درصد از مبتلایان به ایدز در کاشان مجرد، 27 درصد متأهل و 17 درصد نیز وضعیت نامشخصی دارند.

اعرابی، میانگین سنی بیشتر مبتلایان به ایدز در کاشان را 25 تا 34 سال و متوسط سن آنان را 25 سال اعلام کرد و گفت: از سال 84 تا کنون 12 نفر از مبتلایان به ایدز در کاشان فوت شده‌اند.

وی، قشر جوان جامعه را آسیب‌پذیرترین قشر برای ابتلا به ویروس «اچ.آی.وی» عنوان و خاطرنشان کرد: 75 درصد از مبتلایان به ایدز در کاشان در گروه سنی 15 تا 49 سال قرار دارند که این آمار بیانگر خطرپذیری جوانان برای ابتلا به ویروس «اچ.آی.وی» است به عبارت دیگر گروه مولدی که سهم بسزایی در اقتصاد کشور دارند با ابتلا به این ویروس در واقع از چرخه اقتصاد جامعه خارج می‌شوند.

اعرابی در ادامه انتقال ویروس «اچ.آی.وی» از طریق ارتباطات جنسی را به عنوان موج سوم ایدز در حال حاضر اعلام کرد و گفت: آمار مبتلایان به ایدز از طریق ارتباطات جنسی از صفر درصد در سال 75 به 11 درصد در سال جاری افزایش یافته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان از پیشگیری به عنوان تنها راه جلوگیری از ابتلا به ایدز نام برد و یادآور شد: برای این بیماری هیچ واکسن و درمانی وجود ندارد اما با اطلاع‌رسانی و ارتقای فرهنگ عمومی می‌توان از انتقال این بیماری جلوگیری کرد.

اعرابی اذعان داشت: در سال‌های گذشته به جای اطلاع‌رسانی عمومی و ارتقای فرهنگ عمومی در جامعه برای جلوگیری از این بیماری بیشتر مردم را از ایدز ترسانده‌ایم.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کاشان نیز در این نشست زدودن برچسب نادرست اجتماعی در خصوص بیماری ایدز را مهم دانست و گفت: اگر بیمار مبتلا به ویروس «اچ.آی.وی» بیم طرد شدن از جامعه را داشته باشد در صدد پنهان نگه داشتن بیماری برآمده که این امر موجب انتشار بیماری در جامعه خواهد بود.

سید علیرضا مروجی افزایش 11 درصدی آمار مبتلایان به ایدز از طریق ارتباطات جنسی در کاشان را یک سوم آمار مبتلایان در کشور ذکر و عنوان کرد: شهرستان کاشان نیز متأثر از افزایش آمار مبتلایان به ایدز در کشور از طریق ارتباطات جنسی است.

وی، ایجاد 10 مورد هسته آموزشی، مشاوره برای یک‌هزار نفر در غرفه نمایشگاه اعتیاد، توزیع یک‌هزار بسته آموزشی و 700 کارت معرفی به مرکز مشاوره، انجام آزمایش برای 115 نفر، مشاوره خانواده «اچ.آی.وی» برای 88 نفر، توزیع یک‌هزار چسب زخم، 50 مورد مشاوره اعتیاد، 88 جلسه مشاوره خانواده، واکسیناسیون آنفولانزا، ویزیت 98 درصد بیماران تحت پوشش توسط متخصصین عفونی، مشاوره روان‌پزشکی، مشاوره دندانپزشکی و خدمات دندانپزشکی را از جمله فعالیت‌های شش ماهه اول سال جاری  معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کاشان ذکر کرد.

انتهای پیام/2406/ذ40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول