اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون مرکز بهداشت کرمان:

خط مشاوره ایدز در کرمان راه‌اندازی می‌شود

معاون اجرایی مرکز بهداشت شهرستان کرمان از راه‌اندازی خط مشاوره ایدز در کرمان در آینده نزدیک خبر داد.

خط مشاوره ایدز در کرمان راه‌اندازی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، سعید صحبتی ظهر امروز در جمع نمازگزاران شهر کرمان به مناسبت هفته ملی اطلاع‌‌رسانی ایدز اظهار داشت: پیش‌بینی می‌شود که یک هزار و 300 نفر مبتلا به بیماری ایدز در زیر مجموعه شهرستان‌های زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی کرمان وجود داشته باشد.

وی بیان داشت: به دلیل بار نگاه سنگینی که در جامعه نسبت به مبتلایان به ایدز وجود دارد، عده زیادی از این افراد شناسایی نشده‌اند و یا از مراجعه به مراکز درمانی خودداری می‌کنند.

صحبتی با بیان اینکه تنها 15 تا 20 درصد موارد شناسایی شده مبتلا به ویروس HIV به صورت فعال خدمات دریافت می‌کنند، تصریح کرد: افراد زیادی از مبتلایان به ایدز از بیماری خود اطلاع ندارند و این امر می‌تواند موجب انتقال ناخواسته این بیماری شود.

وی با تاکید بر اینکه تنها راه انتقال بیماری ایدز رابطه جنسی و خون است، گفت: روابط عادی و روزمره زندگی از جمله صحبت کردن، دست دادن، غذا خوردن و اینگونه موارد به هیچ عنوان بیماری ایدز را انتقال نمی‌دهد.

صحبتی تصریح کرد: انگ بیماری ایدز و طرد افراد مبتلا به این بیماری، صدمات جبران‌ناپذیری را به جامعه وارد می‌کند، ما باید این بیماران را همانند دیگر موارد بپذیریم و با آنها مراوده داشته باشیم.

معاون اجرایی مرکز بهداشت شهرستان کرمان بیان داشت: مرکز مشاوره و خدمات اولیه بهداشتی و درمانی ایدز در کرمان به صورت رایگان به مراجعان خدمات ارائه می‌دهد.

وی خاطر نشان کرد: مبتلایان به بیماری ایدز و حتی افرادی که می‌خواهند از بیماری خود اطلاع کسب کنند می‌توانند با مراجعه به این مرکز خدمات دریافت کنند.

صحبتی از راه‌اندازی خط مشاوره ایدز در کرمان در آینده نزدیک خبر داد و افزود: این خط تلفن می‌تواند کمکی برای افرادی باشد که به هر دلیلی از مشاوره حضوری اجتناب می‌کنند.

وی خاطر نشان کرد: با راه‌اندازی این خط مشاوره شهروندان می‌توانند اطلاعات لازم را در مورد بیماری ایدز، راه‌های جلوگیری و پیش‌گیری و ... دریافت کنند.

انتهای پیام/80017/ت30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول