اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر گروه مبارزه با بیماری ایدز اصفهان خبر داد

شناسایی 577 بیمار مبتلا به ویروس ایدز در اصفهان

مدیر گروه مبارزه با بیماری ایدز مرکز بهداشت استان اصفهان گفت: 577 بیمار مبتلا به ویروس ایدز در اصفهان شناسایی شدند که از این تعداد 497 نفر مرد و 80 نفر از آنها نیز زن هستند.

شناسایی 577 بیمار مبتلا به ویروس ایدز در اصفهان

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، مرجان مشکاد ظهر امروز در نشست خبری مبنی بر هفته ایدز که در بهداشت و درمان استان اصفهان برگزار شد، اظهار داشت: در حال حاضر در استان اصفهان 577 نفر بیمار ایدزی شناسایی شده‌ که میانگین سنی این افراد 25 تا 34سال است.

وی شایع‌ترین عامل شیوع ایدز در ایران را استفاده از سرنگ‌های آلوده و ارتباط جنسی دانست و افزود: در حال حاضر 95 هزار بیماری ایدز در ایران به ثبت رسیده است.

مدیر گروه مبارزه با بیماری ایدز مرکز بهداشت استان اصفهان آغاز نخستین بیماری را در ایران وارد کردن خون‌های آلوده دانست و تصریح کرد: بیماری ایدز در ایران با وارد شدن خون‌های آلوده و مبتلا شده پسر بچه هموفیلی آغاز شد و در حال حاضر نگرانی وزارت بهداشت آغاز موج جدید بیماری است.

این مسئول به ضرورت کنترل ایدز در ایران اشاره کرد و ادامه داد: در حال حاضر درصد زن‌های ایدزی در کشور رو به افزایش است.

مشکاد، روی آوردن جوان‌ها به شیشه را نگران‌کننده اعلام کرد و گفت: شایعاتی از مدت‌ها پیش در مورد لاغر شدن افراد با استفاده از شیشه می‌شود.

وی تاکید کرد: این موضوع، قیمت پایین ماده مخدر شیشه و ناب بودن این ماده استفاده از آن آسان است، آمار ایدز در کشور همچنان رو به افزایش است.

انتهای پیام/2301/ن30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول