اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول بیماری‌های واگیردار دانشگاه علوم پزشکی همدان:

شایع‌ترین سن ابتلا به ایدز جوانان 24 تا 35 سال است

کارشناس مسئول بیماری‌های واگیردار دانشگاه علوم پزشکی همدان، شایع‌ترین سن مبتلایان بیماری ایدز را 24 تا 35 سال عنوان کرد و گفت: این مسئله باید مورد توجه مسئولان قرار گیرد.

شایع‌ترین سن ابتلا به ایدز جوانان 24 تا 35 سال است

به گزارش خبرگزاری فارس از تویسرکان محمد‌ ربیع یگانه امشب در همایش ایدز در تویسرکان اظهار کرد: سازمان بهزیستی، هلال احمر و بهداشت و درمان با همکاری هم، برنامه‌ای مدون را در راستای کاهش آسیب بیماری ایدز آغاز کردند.

وی با اشاره به با تأسیس مراکز خدمات‌رسانی به افراد مبتلا در شکل‌های مختلف، گفت: تشکیل تیم‌های آموزشی، شناسایی افراد آلوده، مراقبت‌هایی بهداشتی و... بخشی از خدمات ارائه شده به جامعه هدف است.

کارشناس مسئول بیماری‌های واگیردار دانشگاه علوم پزشکی همدان با اشاره به اینکه 639 نفر در استان همدان آلوده به ویروس ایدز شناسایی شده‌اند، ابراز کرد: 195 نفر در مرحله بیماری ایدز قرار دارند که از این تعداد 173 نفر تحت درمان دارویی هستند و 28 نفر هم فوت کردند. 

وی با اشاره به تغییر الگوی ابتلا به ویروس «اچ‌آی‌وی»‌ در سطح کشور، گفت: انتقال ویروس از طریق ارتباط جنسی رو به افزایش و این امر یک زنگ خطر برای جامعه است و چنانچه پیشگیری‌های لازم انجام نشود، خطرناک‌تر از اعتیاد تزریقی می‌شود.

یگانه با بیان اینکه از افراد شناسایی شده مبتلا به ایدز در استان 88 درصد مردان و 12 درصد زنان هستند، افزود: 45 درصد از بیماران مبتلا به ویروس ایدز مجرد و 37 درصد متأهل هستند.

وی شایع‌ترین سن مبتلایان بیماری ایدز را 24 تا 35 سال عنوان کرد و ادامه داد: بیماری ایدز قشر جوان به عنوان نیروی انسانی فعال جامعه را تهدید می‌کند و این مسئله باید مورد توجه و دقت مسئولان امر قرار گیرد.

رئیس مرکز بهداشت و درمان تویسرکان نیز در این همایش شعار هفته ایدز را «انجام به موقع آزمایش HIV و تشخیص زودتر، درمان مؤثرتر» عنوان کرد و گفت: ایدز فقط بیماری نیست بلکه یک معضل اجتماعی است که نیروی انسانی جوان و فعال را از چرخه فعالیت جامعه حذف می‌کند.

مهدی کریمی افزود: موج نخست ابتلا به بیماری ایدز در کشور با خون آلوده، موج دوم اعتیاد تزریقی و موج سوم رفتارهای پرخطر جنسی است.

وی با تأکید بر اینکه اطلاع‌رسانی و فرهنگسازی اهمیت ویژه‌ای در پیشگیری بیماری دارد، ابراز داشت: همه نهادها اجرایی و مردم باید در این راستا عزم و اراده‌ای جدی داشته باشد.

در پایان این مراسم با اهدای لوح تقدیر و هدایا از 30 رابط برگزیده و برخی فعالان عرصه بهداشت و درمان تجلیل شد.

انتهای پیام/89010/ذ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول