اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شبکه بهداشت ودرمان دیلم خبر داد

آزمایش رایگان تشخیص HIV برای افراد در معرض خطر ایدز در دیلم

رئیس شبکه بهداشت ودرمان دیلم از انجام آزمایش رایگان تشخیص سریع اچ.آی.وی برای افراد در معرض خطر ایدز در سه مرکز بهداشتی و درمانی دیلم خبر داد.

آزمایش رایگان تشخیص HIV برای افراد در معرض خطر ایدز در دیلم

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، عبدالحسین ناصری ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: به منظور تشخیص اولیه اچ.ای.وی مراکز بهداشتی درمانی امام رضا(ع)، حضرت فاطمه(س) و بیمارستان بقیه‎الله‎الاعظم(عج) مجهز به کیت تشخیص سریع ویروس اچ.ای.وی (RDT) شدند.

وی با اشاره به محرمانه بودن نتایج این آزمایشات بیان داشت: این آزمایش برای افراد در معرض خطر و دارای رفتار پرخطر انجام می‎شود و بصورت کاملاً داوطلبانه و رایگان است.

ناصری با اشاره به افزایش موج سوم ایدز در کشور اضافه کرد: طبق تجزیه و تحلیل‌های آماری از سال 85 تا 92 میزان انتقال بیماری ایدز از طریق جنسی افزایش یافته که به همین منظور انتقال از طریق جنسی به موج سوم اپیدمی بیماری در ایران تبدیل شده است.

ناصری تصریح کرد: افزایش این آمار توجه ویژه دست‎اندرکاران و سیاستگذاران بهداشت و درمان را می‌طلبد و نیازمند یک بسیج همگانی اطلاع‎رسانی و آموزش به آحاد جامعه است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان دیلم خاطرنشان کرد: در راستای ارتقاء سطح آگاهی عموم مردم برنامه‌های اطلاع‌رسانی و آموزشی در هفته اطلاع‌رسانی ایدز در شهرستان در نظر گرفته شده است.

وی آموزش بیماران ایدزی و همسران و خانواده‌های آنان، آموزش دانش‎آموزان مقطع راهنمایی و متوسطه، آموزش منشی‌های پزشکان بصورت چهره به چهره یا گروهی، آموزش کاردان و کارشناسان با موضوع احتیاطات استاندارد و ایدز، آموزش پرسنل درمانگاه تامین اجتماعی، آموزش رابطین بهداشتی برای آموزش خانوارهای تحت پوشش در خصوص ایدز، آموزش کلیه آرایشگران زن و مرد و آموزش پرسنل تحت پوشش مراکز بهداشتی و درمانی را از جمله برنامه‌های آموزشی هفته اطلاع‎رسانی ایدز عنوان کرد.

ناصری افزود: تشکیل کمیته برون‏بخشی با حضور ادارات بهزیستی، کمیته امداد،دانشگاه آزاد و پیام‎نور، تامین اجتماعی، فرهنگ و ارشاد اسلامی و مسئول کلینیک ترک اعتیاد شهرستان و هماهنگی با رئیس بیمارستان برای آموزش پرسنل درمانی در خصوص ایدز و احتیاطات همه‏جانبه را از دیگر برنامه‌های اجرایی این هفته اعلام کرد.

این مقام مسئول در ادامه سخنان خود یادآور شد: اجرای برنامه مداخله‌ای برای اعضای انجمن معتادین گمنام شهرستان(NA) به جهت ترغیب آنان به انجام آزمایش کیت تشخیص سریع اچ.آی.وی و آموزش آنان از دیگر برنامه‌های این هفته است.

وی نصب بنر و پلاکارد در سطح شهر، توزیع تراکت‌های آموزشی در سطح شهر و ارسال پیامک به عموم مردم را از دیگر برنامه‌های اطلاع‎رسانی در این هفته اعلام کرد.

 ناصری به اقدامات شبکه بهداشت و درمان در راستای کنترل و بیماریابی ایدز اشاره کرد و افزود: تشکیل کمیته بیماریابی و مشاوره، توزیع وسایل پیشگیری مثل کاندوم در پایگاه مراقبت بهداشتی و مرزی(نمره 4)، مجهز کردن سه مرکز بهداشتی درمانی به کیت تشخیص سریع اچ.آی.وی،تشکیل جلسه با مسئول گروه Na در خصوص همکاری برای انجام آزمایشات، ارسال آزمایش افراد در معرض خطر به مرکز مشاوره جهت بررسی، واکسیناسیون بیماران ایدزی و ملزم کردن آرایشگران به استفاده از وسایل آرایشی شخصی و کیف آرایشی بهداشتی از جمله این اقدامات است.

انتهای پیام/66006/خ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول