اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرگروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های علوم پزشکی نیشابور:

‌افراد مبتلا به ایدز در ‌شهرستان نیشابور ‌انگشت‌شمار هستند

مدیرگروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های دانشکده علوم پزشکی نیشابور گفت: ‌افراد مبتلا به ایدز در این شهرستان ‌انگشت‌شمار هستند.

‌افراد مبتلا به ایدز در ‌شهرستان نیشابور ‌انگشت‌شمار هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از نیشابور، محمد آذینی صبح امروز در نشست خبری هفته آموزش و اطلاع‌رسانی ایدز در اتاق جلسات معاونت بهداشتی دانشکده علوم پزشکی نیشابور، اظهار داشت: شعار امسال هفته آموزش و اطلاع‌رسانی ایدز در انجام به موقع آزمایش ایدز است.

وی بیان داشت: تخمین زده می‌شود در جهان حدود 70 میلیون نفر مبتلا هستند که 25 میلیون نفر آنها فوت کردند.

این مقام بهداشتی نیشابور ادامه داد: ما در این هفته (9 تا 15 آذر) به‌دنبال این هستیم که آموزش‌ها منجر به تغییر نگرش و بعد تغییر شود.

آذینی تعداد افراد مبتلا به ایدز در این شهرستان را انگشت‌شمار دانست و در عین حال، یادآور شد: ممکن است افرادی باشند که هنوز شناسایی نشده‌اند.

در همین جلسه پزشک بیماری سل گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های دانشکده پزشکی نیشابور، گفت: سالانه به‌طور متوسط 160 تا 180 نفر داوطلب اختیاری یا ارجاعی مراکز درمانی بهداشتی مشکوک به ایدز برای انجام آزمایش و مباحث درمانی به معاونت بهداشتی مراجعه می‌کنند.

زهرا خیری انتقال از فاکتورهای خونی، اعتیاد تزریقی و روابط جنسی حفاظت نشده را موج‌های اول تا سوم بیماری ایدز دانست و اضافه کرد: طبق آمار سال گذشته، 26 هزار و 556 نفر افراد مبتلا به ایدز توسط کمیته کشوری شناسایی شده‌اند که البته بیش از 90 هزار نفر هستند که فقط یک چهارم آنها شناسایی شده‌اند.

وی با بیان اینکه وقتی فرد آلوده می‌شود، 10 سال بعد متوجه آلودگی می‌شود، اضافه کرد: ایدز بیماری مرگباری است که درمانی قطعی برای آن شناسایی نشده و سیستم ایمنی بدن را از کار می‌اندازد و بیشتر به‌ دلیل رعایت نکردن سلامت رفتاری رخ می‌دهد.

کارشناس برنامه‌های ایدز گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های دانشکده علوم پزشکی نیشابور نیز گفت: وسایل شخصی، استفاده از استخر و سرویس‌های بهداشتی، مصافحه و خوراکی‌های عمومی سبب انتقال ایدز نمی‌شود.

محمد گاراژیان اضافه کرد: افرادی که سابقه اعتیاد تزریقی دارند، زندانیان، داوطلبان اختیاری و پرسنل بهداشتی درمانی مراکز دولتی و خصوصی در معرض خطر هستند چون با تیغ جراحی و سر سرنگ سر و کار دارند.

انتهای پیام/2202/ش30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول